• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

koppelingen tussen Excel en Powerpoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijndib

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2018
Berichten
11
Hallo,

ik gebruik voor mijn werk veel koppelingen tussen Excelbestanden en PowerPoint. (grafieken die als koppeling gekopieerd worden)

Echter duurt het zeer lang om deze koppelingen bij te werken als ik aanpassingen heb gedaan. Als ik dan ppt open kan het echt een aantal minuten duren voordat de koppelingen zijn bijgewerkt.

Is dit een hardware probleem en heb ik een krachtigere processor/meer werkgeheugen nodig of duurt dit altijd zo lang?

bij voorbaat dank.
 
Je hebt een vraag gesteld met te weinig informatie. En volgens mij in een verkeerd forum (zou eerder in het Office forum thuishoren). Wat ontbreekt: info over het proces dat gaande is. Hoe lang heb je het probleem al? Is het een geleidelijk proces, en worden de koppelingen in de tijd steeds trager? Heb je het probleem bijvoorbeeld op één computer of op meerdere? Is er wat veranderd in de configuratie? Draait het op een netwerk? Zo ja: is daar wat op veranderd? Heb je software updates gehad? En zo ja: heeft de snelheid daar sindsdien onder te leiden? Kortom: vertel eens wat meer!
 
Beste martijndib,

Ik heb je vraag naar deze rubriek gezet, hier staat deze beter op zijn plaats.
 
Je hebt een vraag gesteld met te weinig informatie. En volgens mij in een verkeerd forum (zou eerder in het Office forum thuishoren). Wat ontbreekt: info over het proces dat gaande is. Hoe lang heb je het probleem al? Is het een geleidelijk proces, en worden de koppelingen in de tijd steeds trager? Heb je het probleem bijvoorbeeld op één computer of op meerdere? Is er wat veranderd in de configuratie? Draait het op een netwerk? Zo ja: is daar wat op veranderd? Heb je software updates gehad? En zo ja: heeft de snelheid daar sindsdien onder te leiden? Kortom: vertel eens wat meer!

Voor zo ver ik weet is dit altijd al een probleem hier. Wat wij doen is grafieken maken aan de hand van informatie die wij in excel hebben opgeslagen. Deze plakken wij als koppeling in een ppt, als je dan de ppt opnieuw opstart vraagt ppt of je de koppelingen wilt bijwerken, dit process duurt zeer lang. Dit probleem doet zich voor op alle werklaptops. Verder zijn er sinds de laatste softwareupdates geen echte veranderingen in de snelheid hiervan geweest.
 
excuus,

het zijn meestal 6 koppelingen in 1 bestand. Vaak als 1 aanpassing gedaan moet worden ind e data moeten alle koppelingen aangepast worden.
 
Wordt er verwezen naar 1 Excelbestadn of zijn er meer Excelbestanden in het spel ?
Staan de Excelbestanden open als je het Powerpoint bestand opent ?
 
de koppelingen komen allemaal uit 1 excel bestand.
We sluiten Excel altijd af voor het bijwerken van de koppelingen. Zelfs dan duurt het vaak tussen de 3 en 5 minuten voordat deze koppelingen bijgewerkt zijn.
 
We sluiten Excel altijd af voor het bijwerken van de koppelingen.

Dat lijkt me het tegendeel van verstandig.

Test de snelheid eens wanneer het bestand in Excel open staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan