• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppen herhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trace7r

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2007
Hallo,

Kan iemand mij vertellen of er een gemakkelijke manier is om koppen om de zoveel rijen te herhalen (zie vb bestand) de groene rijen zijn de herhaalde koppen.
Als je echter een bestand hebt met enkele 1000e rijen dan is het wel gemakkelijk als je bovenaan éénmaal de koppen intypt en dat je deze bvb elke 100 rijen automatisch kan invoegen of laten herhalen...
Bij het afprinten van een xls bestand kan je instellen dat je de koppen op elk blad wil zien, ik wil dus ongeveer hetzelfde maar dan in een werkblad.

Met vriendelijke groeten,

Trace7r

Bijlagen

Is het geen optie om de kolomkoppen te blokkeren zodat ze in beeld blijven als je naar beneden scrollt?

Kees

Inderdaad, dat kan je doen, maar de bedoeling is dat ik mijn xls file met 1000e producten splits in xls files (met een macro) van 100 producten, maar ik heb in de grote file maar 1 rij met koppen, dus als ik die om de 100 kan herhalen, kan ik die ene macro blijven gebruiken.

Groeten.

Inderdaad, dat kan je doen, maar de bedoeling is dat ik mijn xls file met 1000e producten splits in xls files (met een macro) van 100 producten, maar ik heb in de grote file maar 1 rij met koppen, dus als ik die om de 100 kan herhalen, kan ik die ene macro blijven gebruiken.

Groeten.

Huh, die snap ik niet, je hebt een groot bestand, daar staan de koppen zeg maar vast. Dan kan je toch ook tijdens het knippen/kopieeren de koppen mee nemen ?

een voorbeeldje
Code:
Sub tst()

For r = 100 To 6000 Step 100
    Rows(1).Copy: Rows(r).Insert
  Next

End Sub

Met vr gr
Jack

Zo vermijd je de kopieërbewerking
Code:
Sub tst()
For r = 100 To 6000 Step 100
     Rows(r).Insert
    Range("A" & r).Resize(, 2) = [A1:B1].Value
  Next
End Sub

Laatst bewerkt:
Iedereen hier bedankt,

Het is in orde geraakt met volgende code:

Sub tst()
Application.ScreenUpdating = False
counter = 1
For i = 1 To 6000 Step 100
Range("A" & i).Resize(300, 13).Copy
Workbooks.Add
If i > 2 Then
Sheets("Blad1").Range("A1").Resize(, 13) = [A1:N1].Value
Sheets("Blad1").Range("A2").PasteSpecial Paste:=xlPasteAll

Else
Sheets("Blad1").Range("A1").PasteSpecial Paste:=xlPasteAll
End If
Columns("A:N").EntireColumn.AutoFit
With ActiveWorkbook
.SaveAs Filename:="C:\" & "Produkt" & counter & ".xlsx"
.Close
End With
counter = counter + 1
Next
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

De groene regel is voor de eerste file, dan wordt de koppenlijst uit de origenele file (1000e stuks) gewoon mee gekopieerd.
De rode regels zijn voor alle volgende kleine files, dat eerst de koppen uit de originele file (1000e stuks) gekopieerd worden en dan de volgende 100 producten gekopieerd worden...

IEDEREEN héééééél hartelijk bedankt. :thumb:

Trace7r

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan