Koptekst nummeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theresia

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2002
Hallo heb een vraagje over het nummeren van kopteksten.
Ben bezig met een marketingplan. Wil bij tweede hoodstuk opnieuw beginnen met nummeren van de kopstekst maar dan lukt niet het wordt gewoon het vervolg van hoodfstuk 1 Hoe los ik dit op heb word 2000
Theresia

Volgens mij moet je dan aan het einde van je eerste nummer reeks een sectie-einde plaatsen en begint ie dan opnieuw met een reeks nummers.

mvg

Bram

Bij invoegen --> eindemarkering. Daar staan verschillende "einde mogelijkheden" ik weet niet precies meer welke je moet hebben. Ik zou zeggen probeer het even.

Mvg

Bram

Hai, :D

Hoofstuknummering is meestal lastig en best te regelen via een opmaakprofiel!

2000 is voor mij al weer even geleden ik gebruik 2003..

Ik heb even een bijlage (sjabloon) gemaakt om zeker te weten of dit is wat jij bedoeld met hoofdstuknummering.

Hierin zitten twee profielen:
* Hoofdstuk (Nummering 1, 2 etc..)
* subhoofdstuk (Nummering 1.1, 1.2, etc..)

Als dit is wat je zoekt dan kunnen we verder..zo niet verduidelijk dan even wat je dan wel zoekt..

See Yah! :thumb:

Bijlagen

sectie einde

Als het voor je kopteksten is moet je inderdaad werken met secties

kies invoegen ==> eindemarkering en dan "doorlopend" (als je doorlopende tekst wenst) of "volgende bladzijde"

Voor de koptekst kies je invoegen ==> koptekst en voettekst. Hier moet je oppassen: Via de twee rechtse knopjes op de aparte werkbalk (met geel vlakje) kan je springen tussen je secties. MAAR er zit een knop "zelfde als vorige" welke standaard AAN staat. Indien je deze niet uitzet lukt het dus niet.

Als je met je vraag bedoeld dat het om hoofdstuknummering gaat moet je werken met "stijlen" Dit is de keuzelijst (meestal staat er standaard of normal in) linksboven in je werkbalken. Je kan deze stijlen aanpassen via Opmaak ==> stijlen voor de lay-out. Gebruik 'kop 1' , kop2, ...

Voor de nummering kies je Opmaak ==> opsommingstekens en kies hier het derde TABblad "meerdere niveau's", kies hier een vakje waarin de koppen (headings) staan. Je kan deze qua lay-out daar ook met de extra knop aanpassen per niveau.

Ik hoop dat dit duidelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan