Koptekst Word 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

Docwell

Verenigingslid
Lid geworden
2 jan 2001
Besturingssysteem
Win 10 Pro Win 11
Office versie
Office 365
[video]https://youtu.be/eEYgsCt6UUU[/video]

Ik heb briefpapier met kop en voettekst (afwijkend eerste blz).

Alles gaat goed tot en met afdrukken, maar bij het opslaan wordt de koptekst mismaakt.

Ik werk al jaren zonder problemen met dit sjabloon in andere versies van Word, maar nu dit ?

Wie weet de oplossing ?

Laatst bewerkt:
Zonder het document te zien is er weinig van te zeggen. Heb je het probleem bij meer documenten? Is er sinds het probleem er is iets veranderd in de (computer)instellingen?

het document (en wat er fout gaat), zie je in het bijgaande filmpje

Een filmpje is wel leuk (in dit geval niet letterlijk leuk) maar om je probleem te kunnen analyseren is het bestand of een substantieel gedeelte daarvan (pagina 1 en 2) wel handig......

Ik kreeg een foutmelding op je filmpje.

ik niet (Windows 7 prof + Chrome)

Maar ik kan je wel terwille zijn met 2 scr dumpjes. 1 is zoals het eruit zág en 2 is zoals het eruit komt te zien.

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    93,1 KB · Weergaven: 79
  • 2.jpg
    2.jpg
    90,6 KB · Weergaven: 54
Ze zijn zijn streng bij ons :). Op mijn telefoon deed hij het wel, maar we kunnen uiteraard niet veel doen met een filmpje. Maar het beschreef precies wat je schreef, dat dan weer wel :D.

Voor de duidelijkheid hier nog twee screendumps van een leeg document.
De sjabloon met kop- en voettekst vóór en na opslaan als document.

Schermafdruk 2016-02-03 12.40.30.png

Schermafdruk 2016-02-03 12.40.52.jpg

Probleem met screendumpjes is dat je niet kunt kijken naar instellingen. Kun je niet de eerste 3 pagina's van het stuk bijvoegen?

Ik "Word" er niet goed van

Hallo gast0225

Het probleem zit duidelijk in de Sjabloon met kop- en voettekst

Hierbij stuur ik het sjabloon : wellicht biedt dat hulpBekijk bijlage Briefpapier Docwell.dot

Vriendelijke groeten

Jos

Ik denk dat het probleem vrij duidelijk is (en de oplossing ook..........) Sjabloon is ooit maakt met versie 2013 en de conversie naar 2016 'loopt' niet helemaal lekker.

Kijk eens naar het lettertype en de grootte vóórdat je het bestand opslaat.
Kijk vervolgens eens wat Word 2016 met het lettertype en de grootte doet (of beter gezegd, heeft gedaan) na het opslaan.............

Ik krijg trouwens een conversie waarschuwing als ik wil gaan opslaan.

Laatst bewerkt:
Dank voor je supersnelle reactie.

Het gekke van alles is, dat, zoals ik al eerder aangaf, alles OK blijft totdat je gaat opslaan.

Ik heb de Wordart ook al verwijderd en vanag Word 2016 opnieuw aangemaakt, niets helpt

(Ik heb mijn vorige bericht wat aangepast) Er gaat duidelijk wat mis tijdens de conversie. Op zich vreemd, want je gebruikt geen exotische lettertypes of zo.

Maak eens een geheel nieuw sjabloontje in 2016 (of wijzig de 'foute' weer naar de goede waardes en sla 'm daarna opnieuw op) en ik denk dat het opgelost is.

Laatst bewerkt:
Dag gast0225,

Een eerdere reactie van jou is ineens verdwenen, klopt dat ?
Wat moet ik nu doen ? Zal ik porberen om de sjabloon geheel opnieuw in Word 2016 aan te maken.
Hoe kan het, dat opslaan een opmaakopties verandert

Vriendelijke groeten

Jos

Berichten kruisen elkaar. Ik ga het proberen

Idd. onze berichten kruisen, we zijn gewoon té snel vanavond :D

De conversieparameters (klinkt wijs, maar ik heb er geen idee van wat Microsoft onder de motorkap precies heeft gedaan) gaan duidelijk niet goed. Gelet op de eenvoud van de koptekst zou ik gewoon even een nieuwe aanmaken, maar aan de andere kant is het aanpassen van de 'foute' nadat 'ie is opgeslagen ook vrij simpel. Rek dat eerste vak maar eens van links naar rechts uit met de handgreepjes, dan zie je dat de tekst weer goed komt.

En ja, ik heb mijn oorspronkelijke bericht aangepast (geheel zelfs) ik ging namelijk niet verder dan een printopdracht terwijl jouw casus het had over opslaan. Toen ik dat deed ging het bij mij ook mis, vandaar dat ik mijn reactie nogal ingrijpend heb aangepast ;)

Laatst bewerkt:
Beste gast0225,

Dank voor je antwoord.

Het kan nooit de bedoeling zijn, dat conversie lettertype en -grootte wijzigt. Ik ga proberen, een nieuw setje te maken. (hoewel aanpassen uitdagender blijft !?!) Ik laat je het resultaat nog zien. Vriendelijk dank voor alles Groeten Jos

Een nieuw sjabloon aanmaken is inderdaad gelukt.
Nogmaals dank. Fijne avond Jos

Je hele probleem had niet bestaan als je voor het logo een afbeelding had gebruikt. Lijkt mij sowieso een veel betere (want niet-aanpasbare) oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan