Kopteksten niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

evdsl

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2004
Berichten
116
Goede dag allemaal,

Ik zit met een probleem in Word 2007. Ik open een document dat in 2003 is gemaakt en zie in word 2007 niet de kopteksten staan. Wanneer ik het document afdruk komen ze er wel netjes op. Ook de voorbeeldweergave werkt goed.

Word staat als bij beeld als afdrukweergave ingesteld
Bij de opties van word heb ik bij weergave vinkjes staan bij alle opties vinkjes staan, maar ok dan worden de kopteksten niet zichtbaar op het scherm.

Welk vinkje of instelling zie ik over het hoofd. Ik hoop dat jullie kunnen helpen, want ik zit nu al een uur te zoeken naar dat ene vinkje

Gr. Erik
 
Zo uit de helpfunctie

Symptomen
Wanneer u een document opent, bevindt de invoegpositie zich in de linkerbovenhoek, alsof er geen koptekst (kop- en voettekst: een koptekst wordt bovenaan op elke pagina in een sectie weergegeven. Kopteksten kunnen bestaan uit tekst of afbeeldingen. Een voettekst wordt onderaan op elke pagina weergegeven. Kop- en voetteksten bevatten vaak het paginanummer, de titel van het hoofdstuk, de datum en de naam van de auteur.) is, of ontbreekt de kop- of voettekst op de eerste pagina van het document.

Oorzaak
U moet de afdrukweergave of de weergave Lezen in volledig scherm gebruiken als u kop- en voetteksten wilt kunnen zien.

Als u het document leest in de afdrukweergave en het lijkt alsof alle pagina's zijn afgesneden en geen kop- of voettekst bevatten, is de optie voor het verbergen van witruimte tussen pagina's ingeschakeld.

Als u de boven- en ondermarge en de kop- en voettekst ziet, maar de kop- of voettekst alleen op de eerste pagina van het document ontbreekt, is de optie voor het onderdrukken van kop- en voetteksten op de eerste pagina mogelijk ingeschakeld.

Oplossing
Ontbrekende witruimte
Als de kop- en voetteksten niet zichtbaar zijn, kunt u deze herstellen door ze in het document aan te wijzen met de muis en erop te klikken of via het tabblad Beeld.




Als de kop- en voetteksten niet zichtbaar zijn, wijst u de boven- of onderkant van een pagina aan, zodat de aanwijzer verandert in een dubbele pijl, waarna u dubbelklikt.


Als witruimte tussen pagina's wordt weergegeven, zijn de boven- en ondermarges volledig zichtbaar.

Doe het volgende als u witruimte tussen pagina's wilt weergeven via het tabblad Beeld:

Klik op het tabblad Weergave, in de groep Documentweergaven, op Afdrukweergave.


Klik op de Microsoft Office-knop en klik op Opties voor Word.
Klik op Weergave.
Schakel het selectievakje Witruimte weergeven tussen pagina's in Afdrukweergave onder Opties voor het weergeven van pagina's in.


Ontbrekende kop- en voetteksten op de eerste pagina
Als u kop- en voetteksten ziet op elke pagina, behalve op de eerste pagina, is de optie Eerste pagina afwijkend mogelijk ingeschakeld.

Klik op het tabblad Weergave, in de groep Documentweergaven, op Afdrukweergave.


Klik op het tabblad Pagina-indeling op het startprogramma voor dialoogvensters Pagina-instelling en klik vervolgens op de tab Indeling.
Schakel het selectievakje Eerste pagina afwijkend uit.
Opmerking Kop- en voetteksten worden alleen weergegeven in de afdrukweergave, in het afdrukvoorbeeld en in afgedrukte documenten.
 
Bedankt voor je reactie, maar dit is niet wat ik bedoel.

De kop-en voetteksten zijn wel zichtbaar, maar de afbeeldingen staan er niet in. Ik heb de weergave op afdrukweergave staan. Alle vinkjes staan aan bij de weergave. Dus alles wat in de help staat (daar was ik al van op de hoogte) is toegepast.
 
Vink de optie: automatisch bijwerken bij openen aan
 
In Word 2000/2003

Menu/extra/opties/tabblad algemeen.

Ik vermoed nl. dat het verwijzingen zijn naar afbeeldingen die zich elders bevinden (en wel worden bijgewerkt voordat er tot afdrukken wordt overgegaan.)
 
Die optie staat aan. Ik heb 2007 trouwens.
Dat menupad is van 2003
 
Ik heb hem gevonden:

Voor het nageslacht:
Microsoft Office knop
Opties voor Word
Geavanceerd
Document inhoud weergeven
Tekeningen en tekstvakken op het scherm weergeven
Vinkje aangezet

Allemaal bedankt voor het meedenken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan