CygneVoler
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 mei 2015
Hoi Excellers,
Ik hoop dat ik met mijn "titel"regel duidelijk maak wat er gaande is.
Hiervoor is het wellicht handig om de bijgevoegde file te openen.
Het gaat om de stap Bewerken!
Wanneer je het invulrondje aanklikt met "Bewerken" wordt een "blanco" uitvouwregel zichtbaar. (dropdownmenu) en de groene button "Bewerken".
Wanneer je alleen de groene button indrukt, wordt de tekst van de labels uit de sheet, ingevuld in de tekstvelden.
Dit is uiteraard niet wenselijk omdat je hiermee de hele "sheet" in de "soep" kunt laten lopen.
De volgende code heb ik ingevoerd om dit te voorkomen. En dat werkt (deels)
Wanneer ik na deze melding wederom op de groene button Bewerken druk, wordt de label tekst alsnog in de lege velden geplaatst.
Heeft er iemand suggesties om dit te voorkomen?
Alvast hartelijk dank voor het meedenken.
Coos
Ik hoop dat ik met mijn "titel"regel duidelijk maak wat er gaande is.
Hiervoor is het wellicht handig om de bijgevoegde file te openen.
Het gaat om de stap Bewerken!
Wanneer je het invulrondje aanklikt met "Bewerken" wordt een "blanco" uitvouwregel zichtbaar. (dropdownmenu) en de groene button "Bewerken".
Wanneer je alleen de groene button indrukt, wordt de tekst van de labels uit de sheet, ingevuld in de tekstvelden.
Dit is uiteraard niet wenselijk omdat je hiermee de hele "sheet" in de "soep" kunt laten lopen.
De volgende code heb ik ingevoerd om dit te voorkomen. En dat werkt (deels)
Code:
Private Sub cmbInvoer_Exit(ByVal Cancel As MSForms.ReturnBoolean)
If cmbInvoer = Empty Then If MsgBox("Je kunt geen lege regel bewerken!!!" & vbCrLf & " " & vbCrLf & "Selecteer het item dat je wilt bewerken " & vbCrLf & "via de dropdownmenu-regel!", vbOKOnly + vbCritical, "Regel bewerking is leeg!") Then Exit Sub
End Sub
Wanneer ik na deze melding wederom op de groene button Bewerken druk, wordt de label tekst alsnog in de lege velden geplaatst.
Heeft er iemand suggesties om dit te voorkomen?
Alvast hartelijk dank voor het meedenken.
Coos