• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"Kopteksten" uit sheet wordt in txtbox geplaatst wanneer er niets wordt ingevuld!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry voor de late reactie Harry, maar idd dit is ook een goede oplossing. Feitelijk werkt deze hetzelfde als die van Philiep. (of zeg ik nu iets doms :shocked:)
Allemaal zo-ie-zo erg bedankt voor jullie hulp en adviezen. Wordt erg gewaardeerd en ere wie ere toekomt! Zonder dit forum zou ik lang zo ver niet komen.
Mooie dag

CooS

Laatst bewerkt:
Coos,

Ik heb het bestand van Philiep niet bekeken.
Het zou kunnen dat de werking hetzelfde is, maar de codes zijn vast niet gelijk.

Insgelijks een mooie dag gewenst.

Harry ik heb een vraag: wat houdt het bestandstype xlsb in? en kan het kloppen dat wanneer ik Art_Invoer in een niet xlsb bestand zet dat ik "fout 9 tijdens uitvoering, script valt buiten bereik" krijg?

Bij het bestand 'Opslaan' kan je kiezen uit diverse extensies.

Een .xlsb is een binaire Excel werkmap (geschikt voor snel laden en opslaan; ook bestanden met macro's)
Het ander wat je vraagt begrijp ik niet.

Nou Harry ik ben bezig om het bestand van jou (#20) te implementeren in een "uitgebreider" document. Maar wanneer ik dit via de commandbutton knop aanroep krijg ik fout 9 tijdens uitvoering, Subscript valt buiten het bereik.

Mijn vermoedens gaan uit naar het blad waarnaar je refereert in de code.

Bladnamen heb ik nagekeken en zijn hetzelfde. De foutmelding verwijst naar de commandbutton knop. Maar ook die naam is hetzelfde.

Staat er ergens een punt verkeerd die refereert naar de listobjects ipv het blad.?

Bv.

De rode tekst refereert in dit geval naar de listobject in sheets("artikelen").
De blauwe naar sheets("artikelen")
Code:
With Sheets("artikelen").ListObjects(1)
      .ListRows.Add

[COLOR=#ff0000].range("a1") = "Coos"
[/COLOR][COLOR=#0000ff].parent.range("a1") = "Coos"[/COLOR]
end with

Zo kunnen we nog een poosje doorgaan natuurlijk.
Het is beter het bestand te plaatsen in .xlsb extensie (geschikt voor vrij grote bestanden op het forum).

Laatst bewerkt:
Je hoort me later. Alvast weer bedankt. Zal even kijken of ik een goede kopie kan maken van het bestand en zal het dan plaatsen. Ik denk dat dat makkelijker werkt idd

P.S. is het verstandiger als je een complex bestand hebt met veel userforms/macro's om dan een xlsb bestandstype te gebruiken?

Een .xlsb bestand of .xlsm maakt niet uit voor de codes.

Voor de foutmelding; Maak van het bereik in blad "artikelen" een tabel (listobject).

Bedoel je dat wat ik eerst had via de optie "rowsource" "magazijn" nu een selectie van het tabblad moet maken met de naam listobject? Of bedoel je een fysieke kolom met de naam listobject?

Nee, ik bedoel;

Ga naar blad artikelen cel A1.
Kies Menu Invoegen → Tabel en druk OK.

Nu loopt de code goed.

Harry heeft er al iemand vandaag tegen je gezegd dat je geweldig goed bezig bent:thumb:! Haha, top bedankt lijkt er op dat het werkt.

Bedankt Coos, toevallig mijn vrouw nog. :d:d

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan