kopteksten

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenTM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2003
ik wil in 1 keer de tekstkleur wijzigen van alle kopteksten in een tekst (meerdere secties).

Wie weet hoe dit moet want alles selecteren werkt niet.

U kunt alleen verschillende kopteksten of voetteksten voor verschillende delen van een document opgeven als het document in secties is verdeeld.

Als u dit nog niet hebt gedaan, voegt u een sectie-einde in op de plaats waar u een nieuwe sectie wilt beginnen met een afwijkende koptekst of voettekst.
Werkwijze

Klik op de plaats waar u een sectie-einde wilt invoegen.
Klik in het menu Invoegen op Eindemarkering.
Klik onder Type sectie-einde op de optie waarvan de naam aangeeft waar de nieuwe sectie moet beginnen.
Klik in de sectie waarvoor u een afwijkende koptekst of voettekst wilt maken.
Klik in het menu Beeld op Koptekst en voettekst.
Klik op de werkbalk Koptekst en voettekst op Zelfde als vorige als u in de huidige sectie niet meer dezelfde koptekst of voettekst wilt gebruiken als in de vorige sectie.
Microsoft Word geeft de aanduiding "Zelfde als vorige" niet meer weer in de rechterbovenhoek van de kop- of voettekst.

Wijzig de bestaande koptekst of voettekst of maak een nieuwe voor deze sectie.

<hr>
Dit komt uit de help van Office XP, probeer het eens.

XP_PC, dat moet ik toch afraden :

Als je VERSCHILLENDE secties hebt en je kiest voor de drukknop "zelfde als vorige", dan verandert de opmaak / tekst in de sectie(s), die je juist anders wilde hebben.

Het citaat uit de "help" is weliswaar correct en volledig, maar beschrijft HOE je secties maakt, NIET hoe je ze ALLEMAAL van opmaak laat veranderen. (wat m.i. niet kan.

Laatst bewerkt:
Uuhm, dat klopt toch of ben ik nou gek?

Dit misschien:

• Klik in het menu Beeld op Koptekst en voettekst.
    Klik zo nodig op Vorige weergeven of Volgende weergeven op de werkbalk Koptekst en voettekst om de gewenste koptekst of voettekst te wijzigen.
    Wijzig de koptekst of voettekst. Pas bijvoorbeeld de tekst aan, wijzig het lettertype, gebruik de opmaak vet of pas een andere letterkleur toe.
    Als u een koptekst of voettekst wijzigt, wordt deze automatisch in het gehele document gewijzigd, tenzij het document verschillende kop- of voetteksten in een sectie bevat.
  • Klik in de sectie die de koptekst of voettekst bevat die u identiek wilt maken met die van de voorgaande sectie.
    Klik zo nodig op Vorige weergeven of Volgende weergeven op de werkbalk Koptekst en voettekst om de gewenste koptekst of voettekt te wijzigen.
    Klik op de werkbalk Koptekst en voettekst op Zelfde als vorige als u in de huidige sectie dezelfde koptekst of voettekst wilt gebruiken als in de vorige sectie.
    Microsoft Word vraagt of u de koptekst en voettekst wilt verwijderen en dezelfde kop- en voettekst uit de voorgaande sectie wilt gebruiken. Klik op Ja.
  • Klik in het menu Beeld op Koptekst en voettekst.
    Klik op Pagina-instelling op de werkbalk Koptekst en voettekst.
    Klik op het tabblad Indeling.
    Schakel het selectievakje Even en oneven verschillend in en klik vervolgens op OK.
    Klik zo nodig op Vorige weergeven of Volgende weergeven op de werkbalk Koptekst en voettekst om naar het gebied voor de koptekst of voettekst voor even of oneven pagina's te gaan.
    Geef de koptekst of voettekst voor oneven pagina's op in het gebied Koptekst oneven pagina of Voettekst oneven pagina en de koptekst of voettekst voor even pagina's in het gebied Koptekst even pagina's of Voettekst even pagina's.

Zie mijn 2e quote, daar zie je dus hoe je dingen gelijk moet zetten aan de vorige.

alles wijzigen moet toch kunnen

hoe secties werken begrijp ik wel en hoe je een individuele kleur van een sectie wijzigt ook nog wel. De uitdaging is om dit in een keer te kunnen

Ik heb gezocht op "meerdere kopteksten aanpassen" en toen kwam er echt dit uit:

U kunt alleen verschillende kopteksten of voetteksten voor verschillende delen van een document opgeven als het document in secties is verdeeld.

Als u dit nog niet hebt gedaan, voegt u een sectie-einde in op de plaats waar u een nieuwe sectie wilt beginnen met een afwijkende koptekst of voettekst.
Werkwijze

Klik op de plaats waar u een sectie-einde wilt invoegen.
Klik in het menu Invoegen op Eindemarkering.
Klik onder Type sectie-einde op de optie waarvan de naam aangeeft waar de nieuwe sectie moet beginnen.
Klik in de sectie waarvoor u een afwijkende koptekst of voettekst wilt maken.
Klik op de werkbalk Koptekst en voettekst op Zelfde als vorige als u in de huidige sectie niet meer dezelfde koptekst of voettekst wilt gebruiken als in de vorige sectie.
Microsoft Word geeft de aanduiding "Zelfde als vorige" niet meer weer in de rechterbovenhoek van de kop- of voettekst.

Wijzig de bestaande koptekst of voettekst of maak een nieuwe voor deze sectie.

Ik kijk even verder.

XP_PC,

je zit "bijna" goed, maar:

Het probleem is niet het GELIJK zetten van de secties, maar allleen de letterkleur gelijk zetten. (Het is hartstikke juist wat je schrijft, alleen ALLES in de secties wordt dan gelijk gezet -niet alleen de letterkleur-, OOK eventuele afwijkende teksten in de secties en da's nou net NIET wat de bedoeling is.)

Als je een van de quotes uitvoert, dan verandert de gehele tekst in zo'n sectie, terwijl de maker van een document misschien wel verschillende teksten in verschillende kop- en voetteksten heeft geplaatst.

Laatst bewerkt:
ik zie vooralsnog maar 1 oplossing:

maak een macro die van sectie naar sectie "holt", daar "zoekt" naar een bepaalde kleur en die vervolgens "vervangt" door een andere kleur "alles vervangen".

De macro is ook in toekomstige documenten te gebruiken, je zal dan alleen in het VB handmatig de kleur van XX naar YY moeten veranderen.

Misschien kan het wel op eenvoudiger wijze in Word, maar die weet IK helaas niet................

Laatst bewerkt:
hollen van kop naar kop

als een eenvoudige oplossing dan niet mogelijk is, hoe kan ik dan van de ene koptekst naar de andere hollen en de eigenschappen aanpassen???

Blijft trouwens me toch vreemd voorkomen dat het niet simpel kan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan