Koptelefoon hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creatmas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mei 2012
Beste mede helpmij medefreaks.

Bij mijn laptop (Dell Studio1555) is mijn L R 3,5mm paneel kapot gegaan...
Ik heb 2 aansluitingen voor een koptelefoon, en 1 voor een externe mic, nu mijn vraag;
Kan ik op een of andere manier ervoor zorgen dat ik mijn geluid via het 2de paneel krijg ipv de eerste, hier zouden mijn buren minder blij mee zijn, maar muziek is bijna niet te missen!

hoor het graag van jullie!
Creatmas:thumb:

Eh, 2e paneel???

Bedoel je de hardware: (laten) repareren?

Bedoel je de software: Probeer eens de juiste drivers (opnieuw) te installeren..

:confused:

Ik bedoel dat ik 2 ingangen heb voor een koptelefoon en graag de andere ingang wil gebruiken, en op welke manier dit mogelijk is!

Je bedoelt denk ik dat je 2 plaatsen hebt waar je het stekkertje van de koptelefoon in kunt steken?
Als het goed is dan zijn die 2 ingangen (of uitgangen) gemarkeerd: 1 is roze en de ander is groen. Klopt dat?
De groene is om je koptelefoon aan te sluiten en de rose is bestemd voor een microfoon.

In de instellingen voor de speaker kun je instellen wat je wil hebben: rechtsklikken op het luidsprekertje in de taakbalk, rechtsonder.
Daarmee opent een menu met de optie: afspeel apparaten. Daar moet je zien welke is aangevinkt. Als het goed is moet daar een luidspreker symbooltje staan met een groen vinkje er bij. Als dat zo is moet je geluid kunnen horen.
In de andere opties kun je nog meer instellingen kiezen, onder meer voor de microfoon, en ook de verschillende volumes.
Ben benieuwd of je hiermee verder komt...

Klopt, alleen bij mijn laptop zijn ze gewoon alle 3 zwart, bij de eerste 2 ingangen staan bij beide een koptelefoon erboven, en bij de andere een microfoon.
mijn koptelefoon ging altijd in de 1ste ingang voor de koptelefoon, hierbij is het harde plastic in dat rondje afgebroken dus mijn headset stoort enorm daardoor, daarom wil ik die 2de ingang gebruiken als "standaard" voor mijn koptelefoon, of moet ik dan heel mijn moederbord aanpassen?

Hallo

Volgens dit :

http://www.manualowl.com/m/Dell/Studio-1555/Manual/188612

Bezit uw p.c. de slechts standaard line-in - mic - en koptel. aansluitingen.

Nergens sprake van 2 koptel. aansluitingen.

Of je laat dit motherboard herstellen --> duur indien je dit laat doen .

Of je gebruikt een usb geluidskaart.

Hier te koop :

http://www.benl.ebay.be/itm/USB-EXT...ion_Audio_Cables_Adapters&hash=item3376969352

Of :

http://www.benl.ebay.be/itm/USB-2-0...pt=US_Sound_Card_External&hash=item231c81cc3e

Peter

Klopt, alleen bij mijn laptop zijn ze gewoon alle 3 zwart, bij de eerste 2 ingangen staan bij beide een koptelefoon erboven, en bij de andere een microfoon.
mijn koptelefoon ging altijd in de 1ste ingang voor de koptelefoon, hierbij is het harde plastic in dat rondje afgebroken dus mijn headset stoort enorm daardoor, daarom wil ik die 2de ingang gebruiken als "standaard" voor mijn koptelefoon, of moet ik dan heel mijn moederbord aanpassen?
Ik weet niet of dat gaat lukken, er zit meestal maar 1 line/headset uit en 1 mic in aansluiting op.
Een headset uitgang heeft een versterkt signaal. een line uitgang (hoort zwart te zijn) niet, maar die kun je wel op een versterker aansluiten, en daar je koptelefoon weer aan? Direct je headset er in trekt hij namelijk niet; te zwak signaal.

Als je de afgebroken delen nog hebt kun je misschien proberen die weer in de pc op hun plaats te lijmen.. Het vereist wel enige kennis van wat je doet; de laptop moet je misschien open maken en zo maar dat lijkt me de enige betaalbare optie op dit moment, naast de suggestie een externe geluidskaart via usb.

Ok, uit de Nederlandstalige gebruiksaanwijzing bladzijde 17:
9 Audio-uitgang/hoofdtelefoonconnectoren (2) –​
Sluit eenof twee hoofdtelefoons aan of stuurt audionaar een ingeschakelde luidspreker ofgeluidssysteem. Het audiosignaal is voor
beide connectoren hetzelfde.

http://support.dell.com/support/edocs/systems/studio1555/du/SG/H117KA00MR.pdf

Handig he, die boekjes die je erbij krijgt? ;)

Op blz 24 van deze manual (zie ook boven) staat een zelfde plaatje... (zoek de verschillen!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan