LG tv zonder koptelefoonaansluiting
Ik hoop dat ik nog mag doorgaan op dit draadje; vandaag kocht ik voor mijn moeder een grote LG tv (LG 42LV3400) bij de Mediamarkt. Prima toestel, alles helemaal goed. Mijn moeder is zo doof als een kwartel en die wil de tv nog wel eens héél hard zetten (en ze houdt van André Rieu ... )
Je begrijpt dat ik een mooie Sennheiser draadloze koptelefoon heb gekocht. Maar wat blijkt; het tv-toestel heeft geen koptelefoonaansluiting ... ik vond het zó vanzelfsprekend dat ik het niet eens gecontroleerd heb.
Hierboven las ik de optie van koptelefoon/mini-jack > verloopstekkertje van tulp naar vrouwtje/mini-jack > scartverloopstuk.
Maar ik vraag me af: gaat dat dan werken als mijn beeld-uitgangssignaal naar het scherm gaat, om dan het geluid naar de scart-uitgang te sturen?
Ik ben niet echt een n00b maar hoor graag van de échte audioguru of dit kan werken.
Voor mijn moeder van 88 is dit wel een harde voorwaarde; lukt het niet, dan moet ik weer terug naar de winkel met die tv van 42" ... en da's weer anderhalf uur rijden voor me. (enkele reis)
Héél graag een antwoord, plse