Koptelefoon op tv aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo,
Wie weet hoe je een koptelefoon kan aansluiten op een nieuwe samsung led tv model UE32B6000VPXXN

Ik zie geen koptelefoon aansluiting , de enige uitgang is een optische uitgang .

Alvast dank
Hans

Topic verplaats naar Audio/video apparatuur--->Televisie / DVD / Video.

Succes met je vraag.

Je kunt dan alleen de Scart verbinding gebruiken, samen met een versterker(tje) met koptelefoonuitgang. Dat kan bijv. een PC luidspreker setje zijn (met 220 V stekker) die een koptelefoonuitgang heeft. Ik heb zoiets ooit voor €10,- bij een rommelzaakje gekocht. Het setje zet je ergens achter of onder, je hebt 'm alleen nodig voor de koptelefoonversterker. Ook heb je nog een verloop kabeltje nodig van Scart naar het setje.

Ik heb geen scartaansluiting , wel een verloopkabel van hdmi naar scart echter de hdmi aansluitingen 4x zijn ingangen ( geen uitgangen ).

Hoe heet zo'n versterker setje ?

Mvg Hans

Hallo ,

Ik heb mijn vraag ook gesteld bij samsung en zij adviseerde mij om een optische koptelefoon te kopen .

Vraag , is het mogelijk om de bestaande koptelefoon toch aan te sluiten op de optische aansluiting van de tv , via een verloopstukje of iets dergelijks ?

Mvg Hans

Echt geen (verborgen) Scart poort? Wel volgens deze specs:
http://www.beslist.nl/elektronica/d0000224660/z5KVo5yZo6RenpySlaSe/Samsung_UE32B6000.html
Maar als die er echt niet is, wordt het nogal een gedoe (lees duur) om een (analoge) koptelefoon op een digitale poort aan te sluiten. In de praktijk zou ik dan naar een AV receiver kijken, waar je alle beeld-en geluidsapparatuur mee aanstuurt. Daar zitten digitale en analoge in- en uitgangen op. Niet altijd een koptelefoon -uit, maar dat valt dan op te lossen met het genoemde versterker-setje.
AV receivers, zoals van Onkyo, Kenwood, Rotel etc. zijn er vanaf €200,- tot in de 1000-den.
Een koptelefoon met optische aansluiting? wist niet dat die bestonden.. Kijk kijk:
http://www2.panasonic.com/consumer-...6000-S.S_11002_7000000000000005702#tabsection
Maar kijk ook naar het gewicht, 350 gram op je hoofd, niet echt prettig.. (Dat komt vast omdat er versterkers
en 4 speakers in de koptelefoon zitten). En hij zal ook een paar centen kosten..

Met versterker-setje bedoel ik een 'actief PC speaker-setje met koptelefoon aansluiting'. Zoals je vaak bij PC's ziet staan.

LG tv zonder koptelefoonaansluiting

Ik hoop dat ik nog mag doorgaan op dit draadje; vandaag kocht ik voor mijn moeder een grote LG tv (LG 42LV3400) bij de Mediamarkt. Prima toestel, alles helemaal goed. Mijn moeder is zo doof als een kwartel en die wil de tv nog wel eens héél hard zetten (en ze houdt van André Rieu ... )

Je begrijpt dat ik een mooie Sennheiser draadloze koptelefoon heb gekocht. Maar wat blijkt; het tv-toestel heeft geen koptelefoonaansluiting ... ik vond het zó vanzelfsprekend dat ik het niet eens gecontroleerd heb.

Hierboven las ik de optie van koptelefoon/mini-jack > verloopstekkertje van tulp naar vrouwtje/mini-jack > scartverloopstuk.

Maar ik vraag me af: gaat dat dan werken als mijn beeld-uitgangssignaal naar het scherm gaat, om dan het geluid naar de scart-uitgang te sturen?

Ik ben niet echt een n00b maar hoor graag van de échte audioguru of dit kan werken.

Voor mijn moeder van 88 is dit wel een harde voorwaarde; lukt het niet, dan moet ik weer terug naar de winkel met die tv van 42" ... en da's weer anderhalf uur rijden voor me. (enkele reis)

Héél graag een antwoord, plse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan