Koptelefoon probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

MYguel

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Beste lezers,
wanneer ik mijn geluid via de koptelefoon wil verkrijgen, doet deze het niet.
Het probleem is namelijk dat de boxen het geluid 'houden', wanneer ik de koptelefoon inplug. Ik weet echter niet waarom het geluid niet automatisch naar de koptelefoon overschakelt. Ik heb de instellingen al nagezocht, maar daar vond ik niets. Alvast bedankt voor de hulp.

Beste lezers,
wanneer ik mijn geluid via de koptelefoon wil verkrijgen, doet deze het niet.
Het probleem is namelijk dat de boxen het geluid 'houden', wanneer ik de koptelefoon inplugt. Ik weet echter niet waarom het geluid niet automatisch naar de koptelefoon overschakelt. Ik heb de instellingen al nagezocht, maar daar vond ik niets. Alvast bedankt voor de hulp.

Graag wat meer informatie. Gaat het om een laptop, of een desktop. Zijn het de interne speakers van de computer die door blijven tetteren?

Het betreft een desktop, het zijn externe boxen.

Overigens is dit pas sinds een 'beurt' van de pc, voorheen deed de pc het automatisch.

Het betreft een desktop, het zijn externe boxen.

Overigens is dit pas sinds een 'beurt' van de pc, voorheen deed de pc het automatisch.

dus de dekstop heeft aan de voorkant een koptelefoon uitgang, en aan de achterkant een speaker uitgang. En nu zou ie automatisch op koptelefoon moeten gaan als je er een koptelefoon in doet. Begrijp ik het zo goed?

En wat voor 'beurt' heb je gedaan? iets software matigs (bijv. herinstallatie van os), of iets hardware matigs veranderd?

ja, je begrijpt het goed.

Over de 'beurt' zelf weet ik niet zo veel, ik heb het niet gedaan. Wat ik wel weet is dat de pc gereset is en dat er een nieuwe harde schijf in zit. (Ook enkele software-toevoegingen zoals firefox). Ik denk dan ook dat het gewoon iets bij de instellingen moet zijn.

Nog ietsje meer info graag:
Heb je een losse geluidskaart in je PC zitten? Naast je onboard sound op je moederbord? Als dat het geval is: hierop zitten de boxen (achterzijde) en moet je even in je geluidsinstellingen aangeven dat je de 'andere' kaart (die op je mobo) wilt gebruiken. Dit zou dan betekenen dat je koptelefoon het moet doen.

Als je geen tweede kaart hebt, en dus alleen de onboard sound van je mobo gebruikt, trek eens het plugje van je speakers uit de achterzijde van je PC, als je in de voorzijde je koptelefoon hebt zitten? Opgelost?

Suc6,

Zqwiqly

Edit: Ow, nog even over de beurt... de aansluiting voor je koptelefoon zit toch nog wel aangesloten he? Ik zie nu dat iemand er een nieuwe harde schijf in heeft gezet.... mischien het kabeltje losgehaald om ergens bij te komen en vergeten terug te steken.....

Laatst bewerkt:
Als ik de plug van de boxen er aan de achterkant uithaal, en de koptelefoon er aan de voorkant indoe, geen geluid. Maar, als ik het stekkertje in de ingang van de boxen doe, dan doet de koptelefoon het wel, weet ik nu.

ga eens naar apparaat beheer, en kijk of daar een vraag/uitroepteken staat bij de audio. Want volgens mij is het een driver probleem.

apparaatbeheer is te vinden via: rechter muisklik op deze computer,hardware,apparaatbeheer.
en te bereiken via het configuratiescherm, onderdeel Systeem, tabblad Hardware, knop Apparaatbeheer

Al gechecked of het draadje in de PC aangesloten is? (die van stekker naar mobo / geluidskaart)

overmorgen zal ik dat eens doen, ik heb vandaag en morgen even geen tijd.

Ok,ik krijg net te horen van degene die de pc-zaken hier regelt dat het niet ingesteld staat en dat het dan dus ook niet kan. Bedankt in ieder geval voor alle reacties.

Pffffff.... de volgende keer misschien eerst even langs je systeembeheerder lopen alvorens hier wat neer te zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan