Koptelefoon via frontpanel werkt niet onder Win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Heb mijn koptelefoon altijd in mijn frontpanel zitten. Dit werkte altijd prima tot ik vanmiddag besloot van WinXP naar Windows 7 32bit over te stappen?! Als ik mijn koptelefoon achter op de PC aansluit werkt hij wel gewoon. Ook de USB aansluitingen van het frontpanel werken gewoon alleen krijg ik dus geen geluid uit de koptelefoon?!

Als ik wat laat detecten met de driversoftware HD VDeck komt er wel telkens even een glitch doorheen dus het werkt wel maar het werkt niet?!

Ik heb een ASUS P5Q SE PLUS moederbord.

Welke Win 7 heb je geinstalleerd, waar komt die vandaan en HOE heb je het gedaan?

Het is de Home Premium edition 32bit. Het is een OEM versie en vandaag hier bij de pc winkel gekocht.

Ik heb de pc opgestart en geboot vanaf mijn nieuwe Win7 CD, de oude XP partitie verwijderd en Win7 hierop geinstalleerd.

Erg soepel allemaal en hoefde totaal niks zelf te installeren eigenlijk. Vind het stukken onhandiger dan XP maar de install is wel soepeltjes zo :)

Alleen die koptelefoon dus....

Nog gele uitroeptekens of vraagtekens in apparaatbeheer?

Nee helemaal niks, heb nog geprobeerd de laatste versie van de audio driver van de ASUS website te installeren maar dit heeft ook niet geholpen :(

Ik had ook hetzelfde probleem bij XP werkte het ook!
Dubbleklik op het realtek icoontje en dan als je je headset hebt in-geplugd in de frontpanel dubbelklik je op de groene knopje rechts en dan vink je enable auto popup dialog, when device has been plugged in aan
en druk je op ok!
http://www.speedyshare.com/268537665.html

Laatst bewerkt:
Ik heb geen Realtek maar VIA HD en een vergelijkbare optie maar dit is niet de oplossing in mijn geval :(

In de Control Panel onder Sound en Manage Audio Devices staat de Headphone als "not plugged in" hoewel hij er wel in zit.... Mijn Headphone wordt dus niet herkend.

Laatst bewerkt:
Heb bij de advanced options van HD VDeck alles uitgevinkt behalve "Redirect Headphones" en nu werkt het zowel voor als achter :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan