koptelefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

senior

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb zowel een cd speler als ook een cd brander geinstalleerd op de pc. Het probleem is echer dat ik het geluid niet krijg via de koptelefoonaansluiting. Waar kan ik dat instellen?

groetjes

senior

Bedoel je dat je de Koptelefoon RECHTSTREEKS in de cd-speler plugt?

Check dan of dat ene stekkertje achteraan je cd-drive wel op je mobo is aangesloten (K weet niet hoe dat stekkertje heet, helaas weinig ervaring met computers inelkaar zetten:confused:)

Inderdaad dat bedoel ik en bedankt voor je tip, maar dat durf ik toch niet. Ik ben op dat gebied echt een leek. Ik heb de pc laten samenstellen door iemand waar ik nu geen kontakt meer mee heb. Als er geen andere oplossing is laat ik het maar zo. groetjes

senior

Geplaatst door senior
Ik ben op dat gebied echt een leek.

Same here :D

Maar volgens mij is er geen andere oplossing (tenzij iemand anders nog een IDTJE heeft) dus helaas, dat wordt toch iemand bellen/faxen/sms'en/mailen (Enz;)) die het voor je wilt doen

Senior,
Als je de koptelefoon rechtstreeks op je cd speler aansluit, voorkant klein rond stekkertje, dan moet je toch geluid op je koptelefoon krijgen.
Als je geen geluid hoort draai dan eens aan dat kleine wieltje voorop je cd speler. dit is de hard / zacht knop.

bedankt, maar daar ligt het niet aan want dat heb ik uitgeprobeerd. groetjes

senior

Zit er een geluidskaart in de pc, zo ja heb je er dan ook geluidsboxen achter zitten. Doe die het dan wel.
Krijg je geluid vanaf de beide cd-rom dus zowel de brander als de gewone cdrom.
Heb je al eens geprobeerdt of je koptelefoon wel werkt op de uitgang waar normaal de boxen inzitten.

Als ik cd's wil afspelen via mijn boxen werken beide cd spelers. Uiteraard zit er dus een geluidskaart in.

senior

Ik houdt het probleem toch bij dat stekkertje (hoe het ook heet) :rolleyes:

The devil en Senior,

Het audio kabeltje zal aangesloten moeten zijn op het moederbord anders komt er geen geluid uit de boxen.
Het stekkertje wat voor in de cd rom kan zou normaal gesproken de boxen moeten uitschakelen.
Daarom mijn vraag heb je de koptelefoon al eens op je geluidskaart uitgeprobeerd. Deze stop je dan gewoon in het gaatje waar normaal de boxen in zitten.

Als ik zo kijk naar mijn drive (makkelijk zo'n open case :D) zie ik 3 soorten plugs in mijn cd-speler, 1=Power 2=Data (IDE Kabel) 3=audio?? (zolang je deze er niet in hebt kun je toch geen muziek rechtstreeks uit de cd-drive luisteren)

*Mierenne*ker-mode*
PS: Het is Tha
*/Mierenne*ker-mode*

Inderdaad, ik heb nu de koptelefoon geplugd waar normaal de boxen zijn aangesloten. Betekent dat, dat ik voor het beluisteren steeds moet wisselen van boxen en koptelefoon? Of bestaat er een dualplug voor in de pc?

senior

jah je kunt gewoon een stereo-splitter aanschaffen (eentje die de ene kant in je kaartje zit, en de andere kant heeft 2 uitgangen voor de plugjes van je koptelefoon en boxen)

Dus begrijp ik het nu goed: ik haal een sterio-splitter en deze steek ik in de ingang van de pc waar normaal gesproken de boxen zijn ingeplugd?

senior

@tha devil,
bedankt voor de mier, maar mijn cd brander die niet via een audikabel is aangesloten op het moederbord geeft via de voorzijde wel geluid als ik daar mijn hoofdtelefoon inplug. Ik kan dan het volume regelen met de draaiknop aan de voorzijde van de brander.

@senior, het kan zoals tha devil schrijft, maar het zou ook via de voorzijde van de cd rom moeten lukken.
Druk je het stekkertje wel helemaal in het gaatje. Het is namelijk een stereo stekkertje en als je die niet helemaal doordrukt dan doet deze niks.

Nee, het gaat dus echt niet bij beide cd spelers. Dus dan moet het maar via de genoemde splitter.

senior

Oke, laat ff weten of het gelukt is:) (zijn wij ook weer blij:D)

****a, het is gelukt met de sterio splitser. Ik kan nu lekker luisteren naar mijn muziek zonder dat mijn vrouw hoeft meegenieten:)) groetjes

senior

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan