Kort vastlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen Kampioen

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Berichten
121
Mijn computer werkt op Windows ME. Nu is er al tijden een probleem met dit systeem. Om de tien minuten loopt het namelijk een aantal seconden vast. Dit is niet schadelijk voor de programma's die je aan het uitvoeren bent, maar wel hoogst irritant.

De programma's lopen pas weer door als het korte vastlopen stopt. Ze gaan dus niet verder in die tijd, maar lopen ook eventjes vast. Om een voorbeeld te noemen; als ik een Mp3'tje afspeel, dan lijkt het alsof het nummer vastloopt, en na enkele seconden gaat hij weer verder.

Dit is bij alle programma's het geval. Opnieuw opstarten heeft geen zin, het vastloop-probleem blijft gewoon in de computer zitten.

Wie kan mij hiermee helpen???

Groeten Jeroen.
 
Het probleem van het vastlopen van mijn computer bestond al voordat mijn probleem met de schijfcontrole ontstond. Geldt dan hetzelfde advies?

Gr. Jeroen
 
Ja.. Stel dat er een sector kapot is op je computer, in die sector zit een belangrijk bestand. Doordat dit bestand niet meer te lezen is crasht de computer af en toe. Windows detecteert later een fout en wil de schijf controleren. Wellicht kom je er op die manier dus achter en kan windows proberen e.e.a. te herstellen.
 
Tot zover in ieder geval bedankt voor het advies. Kan het kloppen dat zo'n uitgebreide schijfcontrole enkele dagen duurt?

Ander probleem bij die schijfcontrole; hij begint telkens opnieuw! Ik heb wel eens gelezen dat dat ook niet hoort! Komt dat omdat hij dan een fout heeft ontdekt of is er dan een ander probleem?

Groeten Jeroen
 
Schijfcontrole duurt echt geen dag. Schijf moet je echt even laten controleren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan