korte datumnotie en invoermasker

Status
Niet open voor verdere reacties.

sis123

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
tabel : veld korte datumnotie, invoermasker 99/00/0000;0;_
formulierveld idem

bij invullen datumveld, na eerste cijfer fout : De opgegeven waarde is niet juist voor het invoermaser 99/00/0000;0;_

als ik op de melding 2 x ok klik en dan terug het veld selecteer en datum ingeef gaat alles wel

bij mij weten heb ik daar vroeger nooit een probleem mee gehad

wat zou er schelen ?

danke

Ik heb het invoermasker gekopieerd naar een tabel in access 2000 en ik krijg geen problemen. Behalve dan dat bij mij de "/" tekens omgezet worden naar "-". Maar dat zal instelling zijn.

Al eens geprobeerd zonder format met alleen het input mask?

Grtz,

Heb ik gedaan maar fout blijft.
Vreemd is dat na ok te klikken op de foutmelding de ingave wel lukt.

Ik heb eerst het prog als test gemaakt, daarna op een netwerk geplaatst met copy/plak.

Als ik nu terugga in mijn test (orig) prog geeft hij geen fout (bij identiek dezelfde instellingen).

Ik heb of het formulier al de velden gedelete en teruggezet, maar tevergeefs.
:confused:

Het begint te lijken op een corruptie in de database. Heb je al eens geprobeerd compact and repair te draaien? Wellicht lost dat het probleem op.

Grtz,

Geplaatst door beheer25
Het begint te lijken op een corruptie in de database. Heb je al eens geprobeerd compact and repair te draaien? Wellicht lost dat het probleem op.

Grtz,

Heb zowel het proggy als de data gecomprimeerd en gerepareerd.
Zonder gewenst resultaat.

Ook als ik het invoermasker weglaat geeft hij een fout :
bij et typen van het eerste cijfer "u heeft een ongeldige waarde inegeven in het veld"

--------

Blijkbaar corrupt, het betreft een subformulier, ik heb het gedelete en teruggeplaatst, dan gaat de datuminput wel.

Hoe komt het dat deze database corrupt wordt ?
Op die wijze kan ik mijn offici software niet meer vertrouwen. Wat moet ik doen om zekerheid te hebben - betreft belangrijke data ?

:confused:

Laatst bewerkt:
Tijdens het ontwikkelen van een applicatie gebeurt het nog wel eens dat er ergens iets mis gaat. Meestal helpt comprimeren en herstellen dan. Als dat niet is helpt het nog wel eens om alle objecten in een nieuwe database in te lezen.

Tijdens het werken met een applicatie is het mij nog niet eerder gebeurt dat er corrupties plaatsvinden. Zelfs tijdens PC-crashes of dergelijken zijn er nog geen apps corrupt geraakt.

Belangrijk is om altijd een backup van de applicatie te hebben. Is zorg er altijd voor om de applicatie en de tabellen van elkaar te scheiden. Mocht er dan iets mis gaan kan ik heel snel de originele kopie van de applicatielaag terugzetten waarmee alles weer werkt. Trouwens ook heel handig om nieuwe functionaliteiten aan een applicatie toe te voegen, je kunt dan heel snel een nieuwe versie in produktie zetten.

Grtz,

Ik twijfel eraan of de applicatie corrupt is !

Ik heb een formulier, daarop een subformulier en daarop nog een subformulier.

De datums werken op de respectievelijk aparte subformulieren. De fout komt pas nadat ik op de koppeling heb gemaakt "velden en subvelden" voor subformulier 2 (enkel dit subformulier geeft dan ook die fout).

Doel van de applicatie :

1 probleem heeft meerdere oorzaken, die oorzaken hebben op hun beurt meerdere maatregels nodig.

Het zou nog kunnen zijn dat er een macro of stukje VBA code draait in het onChange (BijWijzigen) event van het veld waarbij het probleem optreedt. Als hierin een check zit die een controle op de invoer doet of een poging tot het opslaan van het record zit zal deze het probleem veroorzaken.

Dit kan je zien bij de eigenschappen van het veld.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan