Korte uitval internetverbinding: Met welke stappen vind ik het probleem en oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter1983

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Mijn internet verbinding valt een paar keer per uur weg op mijn laptop de verbinding wordt met 5 sec weer hesteld maar dit maakt gamen en dingen als rtlgemist (wat dan stil blijft staan) onmogelijk. Het probleem is er al langer dan een jaar meer eerst gebruikte ik het internet hier weinig dus had ik er niet zoveel last van.

Kan iemand mij met onderstaande info op weg helpen om de oplossing te vinden?

De verbinding gaat van het modem naar de router en vaste computer en via bedraad/draadloos (kan beide) naar mijn laptop

Meerdere computers/laptops in huis hebben dit probleem, ook de vaste computer waar de router op aangesloten zit

Het modem is recent vervangen door ziggo (om andere reden) en dit heeft het probleem niet opgelost.
De router is een belkin wireless N f5d8236-4v1.
Als ik het modem direct op de hoofdcomputer aansluit is het probleem weg, dus het lijkt me dat het door de router komt.

Log in op de router om aanpassingen te doen.
Ga naar het DHCP server gedeelte van de router, en zet de zgn. Lease-time op (minimaal) een paar dagen.
Kijk of dat verbetering brengt.

Daarnaast kan het zijn dat de router gewoon overbelast is. Dit is vooral gemakkelijk het geval als er veel gedownload wordt via de Internet-verbinding.

Tijs.

Dank voor de reactie,

Ik heb de lease tijd verzet maar dit lostte het probleem niet op (hij stond op "altijd" en ik heb em verzet naar " 2 weken" )
Overmatig gebruik kan de oorzaak niet zijn, er wordt hier niet veel gedownload en de router is ook nog niet heel oud (1 jaar)

Dan kijken of er misschien een firmware update is voor de Belkin die het probleem zou kunnen verhelpen.

Firmware is hier te vinden. Kijk via deze link welke firmware je moet hebben (waarschijnlijk dus de "Version 1xxx Firmware Download")
Installatie-instructies: hier

Succes,

Tijs.

wederom bedankt voor de hulp, heb de firmware ge-update maar helaas geen resultaat.

Ik las ergens anders bij een soortgelijk probleem dat een oplossing was om het ip adres van dynamisch naar statisch te veranderen, kan dit een oplossing zijn?
Zo ja hoe doe ik dat? ik vond wel die instelling bij de pagina van mn router maar wist niet of het verstandig was dit te veranderen en wat ik moest invullen bij de gevraagde getallen (zoals het ip adres)

Dat lijkt me een vraag voor je provider of dat zinvol kan zijn: Zij kunnen nakijken of het vernieuwen van het Internet (WAN) ip-adres door de router problematisch verloopt momenteel.

Verder kun je een vraag stellen aan Belkin of het vernieuwen van het Internet (WAN) ip-adres van jouw router i.c.m. de apparatuur van jouw provider (vermelden welke provider je hebt) problemen geeft in de praktijk.

Verder kun je proberen de router terug te zetten naar fabriekswaarden via de webinterface of via zo'n reset-knopje en daarna herinrichten of dát misschien een verbetering oplevert. Per slot heb je nu nieuwe firmware erop staan...

Tijs.

Laatst bewerkt:
We hebben het probleem uiteindelijk niet gevonden maar besloten een nieuwe router aan te schaffen.
In ieder geval bedankt voor de hulp Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan