• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

korting bepalen aan de hand van begincijfer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, nog steeds niet opgelost, dus ook maar een poging gewaagd.

Hierbij mijn bijdrage.
In kolom A zet je de begin nummers van een kortinggroep, in kolom B zet je de bijhorende korting.
Let op!! deze moeten gesorteerd zijn op lengte van kort naar lang. Ik heb gesorteerd, eerst op lengte (kolom C) en hierna op kolom A. Dit zal een actie zijn die je maar 1 of 2 keer hoeft te doen denk ik.
Als het gebied t/m rij 50 niet groot genoeg is, dan kan het groter worden gemaakt (aanpassen matrix formule).
Na invullen van een artikelnummer zal de bijhorende korting zichtbaar worden (al heb ik het nog niet echt goed getest).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
=ALS(ISFOUT(MAX(ALS(--LINKS(D2;ALS(LENGTE($A$2:$A$50)>1;LENGTE($A$2:$A$50);1))=($A$2:$A$50);$A$2:$A$50;0)));0;VERT.ZOEKEN(MAX(ALS(--LINKS(D2;ALS(LENGTE($A$2:$A$50)>1;LENGTE($A$2:$A$50);1))=($A$2:$A$50);$A$2:$A$50;0));$A$2:$B$50;2;0))
matrixformule voor ongesorteerde reeks in de A-kolom, er zit wel nog een foutje in voor de ISFOUT (als hij niets vindt) de rest klopt als een bus

voorlopig voor maximaal 50 kortingstarieven.
Regel 2 met 0 en 0 is nodig voor het geval er geen overeenkomsten gevonden worden (foutonderdrukking)

Bijlagen

voorlopig voor maximaal 50 kortingstarieven.
Regel 2 met 0 en 0 is nodig voor het geval er geen overeenkomsten gevonden worden (foutonderdrukking)
De oplossing ziet er mooi uit:thumb:

Ik zal me als ik tijd heb verdiepen in de formule.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan