Kortsluiting!!! (denk ik)

Status
Niet open voor verdere reacties.

willembrink

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2006
Hallo,

Ik heb laatst een nieuwe videokaart in mijn pc gebouwd en alles deed het prima.

totdat ik even bezig was met een fan want de draadjes zaten niet goed.
Ik denk dat hij toen kortsluiting gemakt heeft via die draadjes of via statische elektriciteit want ik heb vloerbedekking en de pc staat op de grond.

als ik hem nu weer wil opstarten gaat ie een paar seconde normaal aan dan gaat alles uit behalve de voeding die gaat dan zachter draaien.

Ik zou niet weten wat het is maar het moederbord zou het ook kunnen zijn want de andere onderdelen reageren ook niet meer. ( een lampje op het moederbord staat wel gewoon aan)

help mij!!!

ik zal hem nog eens aanzetten en dan zal ik nog een keer goed kijken

hij is echt oranje en dat was die volgens mij ook al toen de pc het goed deed

ik heb paar asus moeder borden die geeft groen aan dat alles in orde is ,zou ie rood zijn dan is ie stuk

heb je geen boekje van je moederboard ??? daar staan de kleur codes wel in

Hallo

Mogelijk is Bertus helderziende, maar ik weet niet wat voor mobo je hebt. Dus de kleur van het ledje zegt mij niets. Ik ken borden met rode. Dat geeft alleen aan dat er spanning op staat.

Probeer eens een andere grafische kaart, mogelijk is alleen die kaart dood. Als de voeding langzamer gaat draaien wil dat alleen zeggen dat hij merkt dat er bijna geen stroom wordt getrokken.

Draait je HDD wel ?

Eric.:thumb:

Het is een gygabite moederbord.

en de hdd draait wel alleen als ik hem op stroom zet als ik hem ook aansluit op het moederbord doet ie niks

heeeeeeel vaag

Al een bios reset geprobeerd?
De spanning er al helemaal een tijd je af gehad?
Alle bedrading goed gecontroleerd?
Alle hardware al eens afgekoppeld en dan opgestart?
Andere videokaart geprobeerd?

wat is het type moederbord?

Als je alle hardware hebt verwijderd en hij start dan nog niet op kan het nog maat een paar dingen zijn:
Voeding defect
Geheugen defect
videokaart defect
moederbord defect
Dus je kunt als je even een andere voeding, geheugen en videokaart probeerd snel achter het probleem komen.

Maar doe de volgende keer de pc uit als je er in zit te rommelen met kabels, statische electriciteit is namelijk je grootste vijand als je met pc's sleuteld.
Altijd de stekker er uit en polsbandje om doen tijdens werkzaamheden aan de hardware.

Laatst bewerkt:
Het gaat om een gygabite GA-7VAX

Ik denk zelf dat inderdaad of de voeding of het moederbord kapot is.
:( :( :( :( :( :( :( :(

Als je de bios wilt resetten de batterij voor 1 min verwijderen en dan terug plaatsen.
WEL DE SPANNING VAN DE KAST AF DOEN!!!!

manual 7vaxp

willembrink zei:
Het is een gygabite moederbord.
Deze geven inderdaad een oranje led kleur als de geheugen goed is aangesloten.. Ik neem tenminste aan dat je het ledje vlak bij de geheugen sloten bedoelt.

Alle hardware nog een keer verwijderd behalve videokaart en geheugen en dan al eens opgestart?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan