kortsluiting na stroomuitval (PC reageert niet meer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jnoordenbos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2010
Misschien een eenvoudige vraag maar wilde hem toch even stellen:

Ik was bij het verbouwen zo onverstandig om de electriciteitsschakelaar om te halen terwijl mijn pc (in een andere kamer) nog aan stond. Waarschijnlijk heeft hierdoor kortsluiting plaatsgevonden. Sindsdien krijg ik de PC niet meer aan de praat (geheel geen reactie, lampjes, piepjes, stroomtoevoer volledig weg).

1. Iemand enig idee of dit probleem eenvoudig te verhelpen is of dat het verstandiger is een nieuwe pc aan te schaffen.
2. Indien ik hem naar een reparateur moet brengen, wat mag dit kosten?
3. wat is de kans dat de harde schijf is aangetast en ik dus gegevens kwijt ben?

Hopelijk kan iemand mij tips geven!

Dank!
Johan

Vermoedelijk (ik weet het haast wel zeker) is je voeding overleden.

Daar kom je pas echt achter als je een andere voeding probeert (zij het dat je die aanschaft of dat je ermee naar een pcwinkel toe gaat en die het met een testvoeding proberen)

Dat lijkt mee te vallen

Dat klinkt niet ongeloofwaardig :)

Mocht ik dat willen (laten) vervangen. wat zou dat ongeveer kosten? (even de afweging maken of het de moeite waard is)

Exacte prijzen weet ik zo niet maar ik denk dat je voor 30 a 40 euro wel een voeding moet hebben.

Of jouw systeem dat waard is weet jij beter :)

Bij zo'n probleem denk ik ook dat het aan de voeding ligt, even een andere voeding proberen inderdaad, dan weet je het zeker.
En de kosten van een nieuwe voeding; het ligt eraan hoeveel Watt je nodig bent en wat voor soort je kiest.
Wil je een stille voeding?>duurder
Het hoeft geen A-merk te zijn>goedkoper

400W voedingen zijn zo'n €40, maar ik weet dus niet wat jouw pc nodig heeft.

heb je al geprobeerd om de stekker er uit te halen en opnieuw erin te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan