Kortsluiting op mobo zonder batterijtje.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jary123

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2012
Hallo allen,

Na deze week al eerder een mobo naar de hemel the hebben gebracht door een mislukte BIOS flash stuit ik nu op het volgende probleem: De mobo die ik als reserve had liggen doet niks. Als ik de PC start, hoor ik de voeding en de CPU koeler draaien. Ook op het toetsenbord branden gewoon lampjes en de HD maakt normaal geluid. Echter, de PC start met geen mogelijkheid door, zelfs een POST is teveel gevraagd. Hij blijft hangen in het zwarte scherm dat je normaal hebt als je de PC uit hebt, maar de monitor nog aan. Het lampje van de monitor knippert gewoon.

Dit lijkt mij kortsluiting op het mobo, ware het niet dat ie altijd gewoon gewerkt heeft, en er geen batterijtje in zat. Batterijtje pas bij de eerste keer proberen op te starten erin gedaan.

Natuurlijk, CMOS gereset, batterijtje eruit/erin gedaan, opstartknop 10 seconden inhouden bij opstarten, andere voedingen getest, zonder HD's proberen te starten, zonder en met één reepje geheugen proberen te starten, opstartfloppy, bootcd, andere monitor, p de GPU en lossen grafische kaart getest, alle overige USB's eruit. Geen resultaat, dus mijn vraag is:

Hoe kan er kortsluiting op een mobo ontstaan als er geen batterijtje in zit?

Klinkt alsof je procesor de geest heeft gegeven...
Piept het mobo tijdens het opstarten (/aanzetten dan...)

Mobo geeft bij opstarten geen enkele piep, normaal gaf ie altijd één piep.

Dan is het vrijwel zeker je procesor...
Wat je kan doen is in ieder geval kijken waarom hij kapot is gegaan, of de koeler los zit etc.
De koeler hoort dusdanig vast te zitten dat hij niet/heel erg weinig beweegbaar is.
Verder kan je de koeler eraf halen en kijken of er pinnetjes van je procesor kapot zijn, wees voorbereid op een paar duizend pinnen, als dappere poging kan je er nog wat rechtbuigen als ze krom staan, kleine kans maar nee heb je en ja kan je krijgen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan