kortsluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

steveson

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2003
Hello,

mijn zoontje van 4 heeft gisteren een sleutel in een front usb poort gestoken en in zijn woorden is die uitgebrand. Ik veronderstel dat dit kortsluiting gegeven heeft met een vonkje. De desktop pc doet niks meer als ik op de aan/uit knop druk. VRAAG : wat kan dit zijn en hoe controleren, is de voeding doorgebrand of misschien het hele mobo. Of zit er ergens een zekering tussen. Alle suggesties zijn welkom. Kan dit ook wat met mijn harde schijven gedaan hebben, staat nl veel data op die ik nog niet in backup heb.

Dank bij voorbaat,

Steven

Hoi,

In de voeding is meestal een zekering aanwezig maar doet hij helmaal niets meer geen vin die draait of zoiets?

Modag

helemaal niks meer, heb nog geen tijd gehad om 'm eens open te vijzen. Ik ga eens een andere voeding proberen en anders nieuw mobo (als dat nog te vinden is tenminste, socket A met amd athlon proc)

groeten

andere voeding gezet en nu gaat 't groen lampje vooraan op de kast terug branden dus tot daar is er stroom maar voor de rest gebeurt er helemaal niks dus mobo doorgebrand zeker ?

Hoi,

Ja daar ben ik bang voor maar probeer is een bios reset en/of zo kaal mogelijk te starten kijk dan eens wat er gebeurt.
En anders vrees ik het egste.
En anders heb ik nog een 939 bordje leggen met een 3500 ik meld het maar even

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan