Beste mensen,
ik heb al een hele lange tijd van hoge CPU temperaturen tijdens het gamen (100Graden).
Ik had een oude CPU koeler liggen alleen was die kapot, het pootje. Dus heb ik het pootje van de standaard koeler eraf gehaald en op deze geplaatst. Wonder bij wonder het werkte! Dus ik sluit de fan van die cpu koeler aan op dezelfde aansluiting als de standaard koeling.
Zonder verder nadenken zet ik hem aan, hoor ik een faal geluid en niets werkte meer.
Nu ben ik erachter gekomen dat er een speciale aansluiting is voor een andere koeler. Namelijk pwr FAN. Geloof ik?
het gaat hierbij om deze setup:
Moederbord: Gigabyte DQ6-X48
Videokaart: Club3D HD4870x2 2GB
Processor: Intel Core 2 Duo E8500 2x 3.2gHz
Ram: Geil 2x2GB
Voeding: Antec 850 Watt
Is het nu mogelijk dat alles kapot is of alleen de voeding?
Er is zoiezo iets kapot, dus wat kan ik dan het beste doen?
Met vriendelijke groet,
Max Post
ik heb al een hele lange tijd van hoge CPU temperaturen tijdens het gamen (100Graden).
Ik had een oude CPU koeler liggen alleen was die kapot, het pootje. Dus heb ik het pootje van de standaard koeler eraf gehaald en op deze geplaatst. Wonder bij wonder het werkte! Dus ik sluit de fan van die cpu koeler aan op dezelfde aansluiting als de standaard koeling.
Zonder verder nadenken zet ik hem aan, hoor ik een faal geluid en niets werkte meer.
Nu ben ik erachter gekomen dat er een speciale aansluiting is voor een andere koeler. Namelijk pwr FAN. Geloof ik?
het gaat hierbij om deze setup:
Moederbord: Gigabyte DQ6-X48
Videokaart: Club3D HD4870x2 2GB
Processor: Intel Core 2 Duo E8500 2x 3.2gHz
Ram: Geil 2x2GB
Voeding: Antec 850 Watt
Is het nu mogelijk dat alles kapot is of alleen de voeding?
Er is zoiezo iets kapot, dus wat kan ik dan het beste doen?
Met vriendelijke groet,
Max Post