Kortsluiting!

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxpost21

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2009
Beste mensen,

ik heb al een hele lange tijd van hoge CPU temperaturen tijdens het gamen (100Graden).
Ik had een oude CPU koeler liggen alleen was die kapot, het pootje. Dus heb ik het pootje van de standaard koeler eraf gehaald en op deze geplaatst. Wonder bij wonder het werkte! Dus ik sluit de fan van die cpu koeler aan op dezelfde aansluiting als de standaard koeling.
Zonder verder nadenken zet ik hem aan, hoor ik een faal geluid en niets werkte meer.

Nu ben ik erachter gekomen dat er een speciale aansluiting is voor een andere koeler. Namelijk pwr FAN. Geloof ik?

het gaat hierbij om deze setup:

Moederbord: Gigabyte DQ6-X48
Videokaart: Club3D HD4870x2 2GB
Processor: Intel Core 2 Duo E8500 2x 3.2gHz
Ram: Geil 2x2GB
Voeding: Antec 850 Watt

Is het nu mogelijk dat alles kapot is of alleen de voeding?
Er is zoiezo iets kapot, dus wat kan ik dan het beste doen?

Met vriendelijke groet,

Max Post

Ik denk niet dat de voeding kapot is btw

Normaal slaat je computer uit als de deze te heet , maar echter is dat bij jouw niet gebeurd. Om alles zeker te weten moet je gehele systeem door meten.

Op een of andere manier heb je de beveiliging omzeilt. Het kan ook goed dat een rood lampje gaat branden op je moederbord dit geeft dat de cpu fan niet aan gesloten is.

Oke,

Nadat het gebeurd was heb ik het natuurlijk goed aagesloten en nogmaals geprobeerd. Maar er gebeurt niets. Dus ik denk wel zeker dat er iets met de voeding is daarom ga ik vanavond de voeding eruit halen, aansluiten en meten.

Er zit hier zeker geen garantie op ofzoiets?
Als ik weet wat er kapot is stuur ik Digitique ook een mailtje, misschien kom ik er wel mee weg en geven ze een nieuwe voeding of wat er ook kapot mag zijn!

met vriendelijke groet,

Max Post

ik weet het niet ,normaal liter valt dit onder gebruikers schade wat ze niet hoeven te vergoeden en buiten de garantie valt

ik heb al een hele lange tijd van hoge CPU temperaturen tijdens het gamen (100Graden).

????cpu al een tijdje 100 graden????
Dan heeft deze al een tijdje staan koken.
Je kan wat mij betreft er gerust vanuit gaan dat deze nu aan zijn einde is gekomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan