kost downloaden meer stroom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lokoloko

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jan 2002
Berichten
3.501
Hallo

Via de kabel downloaden...

Kost dit meer stroom als je bent aan het downloaden, doordat de pc dan actief bezig is?

:thumb:
 
Laatst bewerkt:
hangt er van af,

Als jij je harde schijven uit zet na 3 minuten en je monitor op zwart na 5, ik noem maar wat, zal hij tijdens het downloaden dus altijd zijn schijven laten draaien en dat kost stroom.

als dan ook nog een suf iets hebt waardoor het veel processor tijd kost als hij download, dan kost dat ook stroom.

Maar de meeste machines vreten niet extra als je download, maar waarom vraag je dat ??

Eric.

P.S. Ben zelf voor dit doel een Via Epia in elkaar aan het schroeven, die kan met een voeding van 150 wat toe.
 
Laatst bewerkt:
Er is pas...1,5 tot 2 weken geleden een zeer uitgebreide thread geweest over dit onderwerp. Als je daarin alle vorens en tegens niet tegenkomt....
 
Waar is dat draadje, ben aan het snuffelen maar zie hem niet.

Groeten Oossie
 
Ik vraag dit omdat iemand van de nutsbedrijven dit tegen mijn zus had gezegd het leek me vrij onwaarschijnlijk maar wist t toch niet helemaal zeker achteraf...

Bedankt alemaal voor het meedenken :thumb:
 
Wat heeft die man dan gezegd? Daar ben ik best nieuwsgierig naar.
De meningen verschillen nogal zoals je gemerkt hebt.
 
Nou mijn zus werd voorgelicht door iemand over stroomverbruik en toen kwam ook de pc ter sprake en vertelde hij dus dat als de pc download er meer stroom wordt verbruikt en toen dacht ik dat hij misschien doelde op doordat de schijven misschien actief draaien of de processor harder moet werken en daardoor meer power van de voeding verlangd...
 
Nou ja, alles wat je aan het werken zet gebruikt meer energie. Wij ook :) Maar als je ziet wat er met dat downloaden binnenkomt...... hm:cool:
 
Ja mij hoor je ook niet klagen ik heb ondertussen alles wat ik ooit wou hebben van t internet :p
 
Ach ja, ze roepen maar wat.

Ik gebruik utorrent en daar merk ik niet eens van dat hij draait. In 24 uur zie ik een schrikbarende 32 seconden processor tijd.

En de harde schijf zal wat moeten doen, maar bijna niemand zet zijn schijf uit, dus de brave man roept maar wat en lijkt niet gehinderd te worden door enige kennis.

Eric.
 
Maar wil je bezuinigen, neem dan een VIA Epia processor, gebruikt bijna niks en is tevreden met passieve koeling of een fannetje van niks.

Je harde schijf gebruikt meer dan je mobo in idle.

Mischien moet ik er zo'n USB drive er in zetten van 2.5 inch.

Eric.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eens begrepen dat vooral een cpu eigenlijk altijd ongeveer dezelfde hoeveelheid stroom verbruikt, omdat de "nietactieve" threads continu wachten op werk en daarmee dus ook actief zijn.
 
Dat verhaal ken ik niet sarvo, lijkt me ook apocrief.

Als mijn processors moet werken loopt hun temperatuur op en doen ze niets dan daalt hij weer.

Vermogen is spanning maal stroom. En aangezien de spanning constant is moet dus de stroom toenemen.

Eric.
 
lijkt mij idem voor harde schijven en moederbord
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan