Kost Windows Vista echt zoveel geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randy_50Cent

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Hallo,

Ik ga denk ik een computer kopen met 1024MB en 250GB Hardeschijf en Windows Vista erop. Maar ik hoorde via via dat Vista zelf op 1024MB draait, En dat ik dan veel minder opslag geheugen heb dan op Windows XP. Is dit waar of niet?

De minimum vereisten voor een "Windows Vista-capable" pc zijn:

* Een moderne processor (tenminste 800MHz)
* 512MB systeemgeheugen
* een 'DirectX 9 capable'-videokaart
* DVD-ROM speler

PC's die aan deze eisen voldoen krijgen het label "Windows Vista-capable"

Wie extra opties zoals de nieuwe Aero-interface wil heeft een zwaardere pc nodig. Onder de naam 'Windows Vista Premium Ready' zijn aanvullende systeemeisen opgesteld waaraan een pc moet voldoen om de extra's te tonen:

* 1GHz 32-bit (x86) of 64-bit (x64) processor
* 1GB systeemgeheugen
* 128 MB-videokaart DirectX 9 compatible (met WDDM driver )
* 40GB harddisk met 15GB vrije ruimte
* DVD-romdrive en/of DVD-brander
* Audio-uitgang
* internetverbinding

PC's die aan deze eisen voldoen krijgen het label "Windows Vista Premium Ready"

Volgens mij heb jij 250 Mb opslag geheugen en gebruikt vista daar ongeveer 20 Gb can dus blijft er nog 230 Gb over......ruim voldoende denk ik.

Hoi,

Ja, mooie verhalen, die 'minimumeisen'
Speel je games, of foto- of filmbewerkingssoftware of een DTP-pakket, dan 'ken het net' met 1024 MB werkgeheugen.
Maar ik heb de ervaring dat het niet vlot werkt.
Dus: 1024 is eigenlijk een minimum en verdubbel het maar als je met zwaardere applicaties werkt.

http://www.webwereld.nl/ref/rss/45169

Volgens mij heb jij 250 Mb opslag geheugen en gebruikt vista daar ongeveer 20 Gb can dus blijft er nog 230 Gb over......ruim voldoende denk ik.

Is leuk.......... maar ik denk niet dat hij daar naar vraagt, er zit nogal wat snelheidsverschil in. :)

Hallo,

En dat ik dan veel minder opslag geheugen heb dan op Windows XP. Is dit waar of niet?

ik zie hier toch echt staan dat er om opslag geheugen gevraagd wordt .

Tja ... het blijft moeilijk
Extern geheugen of RAM .... soms moet je gewoon die kast openschroeven voordat mensen het snappen :D

Je leest ook wel es:

512mb in XP is hetzelfde als 1024mb in Vista.

Oftewel om dezelfde performance te krijgen zoals met 512mb in XP, heb je 1024mb nodig voor in Vista.

512mb is gewoon krap voor Vista.

Enne .... Puppie!
Dit is volgens mij 19,75 Gb tekort .....:p

Een Windows Vista installatie kost meer aan GB's dan een Windows XP installatie.
Dat merk je dus aan je hardeschijf, maar dat is op een 250 GB niks.

Ik ga denk ik een computer kopen met 1024MB en 250GB Hardeschijf en Windows Vista erop. Maar ik hoorde via via dat Vista zelf op 1024MB draait, En dat ik dan veel minder opslag geheugen heb dan op Windows XP. Is dit waar of niet?

... kan je altijd doen.
Alleen effe op letten dat dat geheugen één slot in beslag neemt (dus 1 bankje van 1 Gb is) zodat je later altijd nog 1 Gb bij kunt plaatsen ..... toch?
Er zijn trouwens meer zaken waar je op moet letten (zie eerdere quote over minimum Vista Premium)

@Valijn...klopt.

Hij weet nu denk ik wel het verschil tussen RAM en Extern geheugen.
Nu nog het verschil tussen Gb en GB. :) (8)

over een paar dagen ben ik in GB...:D
Maar nu dwalen we te veel af en heeft TS nog niet gereageerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan