Kostal omvormer via repeater verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter58

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2001
Hallo,
Ik heb een probleem met het benaderen van de omvormer via draadloos netwerk. Schematisch:
Laptop ....Belkin router met internet........repeater van sitcom en bedraad naar Kosta piko 5.5 omvormer.
De laptop ziet de Belkin en de Sitcom repeater, maar ik kan met de laptop de omvormer niet vinden. Iemand ervaring hiermee?? Wat zijn de instellingen voor communicatie tussen laptop en omvormer?

Wat doet die kostal.
Ik zie bedragen van 2000 euro en vijf jaar garantie.

Van google : 1 fasige vouding met datalogging functie en netwerkaansluiting

Wat betreft de vraag. Wat voor soort repeater is de sitecom?

In principe moet dit gewoon werken. Kwestie van de juiste IP adressen aan de diverse apparaten koppelen. De belkin en laptop zullen in dezelfde reeks een IP adres hebben. Afhankelijk van de sitecom heeft deze en de omvormer een adres in een tweede reeks.

Oorzaak is dat iedereen het zich enorm lastig maakt door meerdere routers aan elkaar te koppelen. Iets wat we zelfs bij grotere netwerken niet hoeven doen. Je hebt 1 router nodig en dat is richting internet. De rest los je op met access points (en dus geen routers) en switches (ook geen routers). Scheelt een heleboel gedoen en geklungel.

Een omvormer maakt van gelijkstroom (uit zonnepanelen in dit geval) wisselstroom. Het natuurlijk leuk om de prestaties uit te lezen via pc.
Ik heb speciaal die repeaterbaangeschaft om mogelijk gedoe te voorkomen. Is een sitcom WL 330 range extender. Zou dus p&p zijn....
Hou werkt dat precies met ip adressen, dynamisch dhcp etc?

Range extender, aha. Ik ben gestopt met deze te gebruiken. Want het signaal wat er uit komt is nooit beter als wat er ingaat. Maar goed, gezien de fysieke opstelling moet alles een IP adres in dezelfde reeks krijgen. De omvormer zul je waarschijnlijk liefst een vast IP adres willen geven. Dat is handiger bij gebruik van de logger functie. Truc is om even op te zoeken in je router of pc welke IP reeks gebruikt wordt en in de handleiding van de omvormer te lezen hoe je een IP adres kunt toekennen/veranderen in het apparaat.

Maar volgens mij slecht nieuws. Afhankelijk van het type range extender heb je 1 netwerkpoort. Dit is geen poort die je kunt gebruiken om een apparaat aan te sluiten. Lees dit nog even na in de handleiding.

Nadat de repeater de Piko een IP nummer gegeven heeft, hebben we de router een andere adresrange gegeven waarbinnen ook het IP nummer van de Piko lag.
Via de homeplug bleek dat nu de Piko te benaderen was met het Programma van Kostal, Piko Master Control.
Iedereen blij dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan