• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kosten berekenen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicoed

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
14
Ik zit met het volgende,

Ik ben bezig met een sheet te maken voor verhuurde spullen, ik wil excel automatisch laten berekene als je bijvoorbeeld een notebook huurt voor 3 dagen moet je dat betalen.
De datum heb ik al ingevoerd en dat lukt. Maar als ik bijvoorbeeld huuritem 1(zie bijlage) Beamer kies en dan kies ik ervoor dat ik de beamer huur voor 3 dagen dan wil ik dat er meteen de prijs komt te staan onderaan! Kan iemand mij hierbij helpen, de prijzen staan in het 4de tabblad.

Alvast bedankt voor iemand zijn reactie

Gegroet Nick
 
Laatst bewerkt:
Nico,

Moet ik even voor je uitzoeken. Kijk uit met namen van collega's en e-mail adressen in je bestand.
 
Ik heb het bijna werkend. Kom er snel op terug. Moet nu even weg. Ga er straks mee verder. Ajuus.
 
Volgende formule in B28 plakken :

Code:
=ALS(ISFOUT(ALS(B27>7;VERT.ZOEKEN(B6;Blad4!A1:F5;6;0);ALS(B27=7;VERT.ZOEKEN(B6;Blad4!A1:F5;5;0);VERT.ZOEKEN(B6;Blad4!A1:F5;3;0)+(VERT.ZOEKEN(B6;Blad4!A1:F5;4;0)*(B27-1)))));"";ALS(B27>7;VERT.ZOEKEN(B6;Blad4!A1:F5;6;0);ALS(B27=7;VERT.ZOEKEN(B6;Blad4!A1:F5;5;0);VERT.ZOEKEN(B6;Blad4!A1:F5;3;0)+(VERT.ZOEKEN(B6;Blad4!A1:F5;4;0)*(B27-1)))))

Tevens de formule aanpassen in cel B27 naar

Code:
=B11-B10

Joske
 
Joske bedankt voor je inzet,

De formule werkt maar de prijs die er uit voort komt klopt niet! Ik heb Projectiescherm gekozen bij huuritem en dan 3dagen dan kom je uit op €61,- terwijl het €89,- moet zijn!~

gegroet Nicoed
 
Henk,

Ben jij er nog uit gekomen of heb je geen tijd meer gezien om hier aandacht voor te schenken?

Gegroet Nicoed
 
Hoi Nick,

Ik ben zo vrij geweest om de formule van Joske even te testen.
Deze geeft bij projectiescherm op 3 dagen bij mij gewoon € 89,- weer.

Als je echter uitgaat van 1-1-2009 en retour op 3-1-2009 en je wil alle dagen wel laten tellen, zul je cel B27 moeten veranderen in
Code:
=B11-B10+1

Alleen plaats ik mijn vraagtekens bij het volgende:
Als je deze scherm langer dan 3 dagen huurt, maar korter dan 7 dagen, kost het meer als dat je het een gehele week zou huren.
vb. een gehele week kost € 89,- , maar 6 dagen kost: 1x 39,- en 5x 25,- = totaal € 164,- :confused:

Kun je het beter nog een dag vast houden lijkt me.
Of de formule aanpassen.
 
Ik krijg het niet voor mekaar, als ik een cel selecteer en dan celeigenschap wat moet ik dan instellen bij getal? kan het daar mee te maken hebben dat mij geen €89,- uitkomt?

Alvast bedankt voor iemand zijn reactie,


gegroet Nicoed
 
Hoi,

ik wil er best nog wel even naar kijken, maar ik vind jouw bestandje hier nergens meer terug.
 
Hier is mijn bestandje,


gegroet Nicoed
 

Bijlagen

  • Reserveringsaanvraag helpmij versie.xls
    48 KB · Weergaven: 194
Enne nog iemand naar gekeken of een andere oplossing>

gr nicoed
 
Hi,

Code:
=B12-B11

Verander de formule van B27 in bovenstaande code, en hij werkt wel.

Joske
 
Het zal wel aan mij liggen beide opties werken niet,

Ik heb gekozen voor beamer te huren van 12-01-2009 tot 13-01-2009 dus 1 dag voor 1 dag betaal je €65,- bij de formule B11-B12 krijg ik €13,- en bij de formule B11-B12+1 krijg ik €26,-

dus raar
 
Het zal wel aan mij liggen beide opties werken niet,

bij de formule B11-B12 krijg ik €13,- en bij de formule B11-B12+1 krijg ik €26,-

dus raar

Daarom had ik gezegd verander de formule in B12-B11 :rolleyes:

Joske
 
Wat is de prijs wanneer iemand de beamer bv. 10 dagen huurt? Hoeveel dagen kan men maximaal huren? Maw ik vind iets te weinig info in je bestand om de juiste prijs perfect te kennen bij een willekeurig aantal dagen. Kan je daarom nog wat extra verduidelijking toevoegen. Tot aan 7 dagen (een week) is het duidelijk. Maar tussen dag 7 en 1 maand, alsook meer dan 1 maand is het niet duidelijk. Een extra moeilijkheid, op het eerste zicht, zit hem in het feit dat een maand soms 30 en soms 31 (nog niet gesproken over 28 of 29 dagen) heeft. Een standaard periode van 30 dagen voor een maand is geen alternatief veronderstel ik?
 
haha bedankt Joske2000 het werk nu, maar het volgende als ik een Beamer en een Projectiescherm huur dan komt er gaan extra kosten bij welke formule moet ik dan nemen?

Beamer pakt die dan wel, maar hij berekent niet het projectiescherm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan