• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kosten-onkosten file

• Onderwerp starter Onderwerp starter dkl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dkl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
ik ben dus bezig met een kosten onkosten file te maken maar zou er graag een paar macro's in willen hebben zodat mijn werk wat wordt vergemakkelijkt

de bedoeling is bv

Kost > eten zet ik in het blauw
naft zet ik in het bruin
...

Nu zou ik via de macro willen bekomen dat eten samen wordt opgeteld en naft samen opgeteld.

Dus het gaat iets zijn van in den aard indien blauw zet som in een cel indien bruin zet som in andere cel
En alles moet in een bepaalde cel van eten opgeteld worden

Mogelijk?

Laatst bewerkt:
Ik zou het makkelijker maken. Voeg een veld categorie in.
Voor het kleuren werk je dan met voorwaardelijke opmaak opv die categorie.
Voor de totalen per categorie werk je met som.als.

Werken zonder die kolom categorie gaat ook, maar dan moet alles via VBA. Wat het ingewikkelder maakt, zonder extra return.

Kunt ge een voorbeeld maken?

Want ik snap wat ge bedoelt maar ik zou het zelf niet kunnen maken

Bijgevoegd een voorbeeldje.

Het kleuren van de cellen gebeurt via voorwaardelijke opmaak en op basis van de categorie. Let wel op: Met een Excel versie voor versie 2007 kan je maar 3 verschillende niveaus van voorwaardelijke opmaak hebben. Bij Excel 2007 is dit quasi onbeperkt dacht ik. Nu ja zoveel kleuren gaat ten koste van de overzichtelijkheid imo. Dat is dan meer ne kleurboek dan een huishoudboekje.

De totalen worden gemaakt per categorie. Verander in de gegevens maar eens een categorie "eten" in ontspanning.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan