koude start problemen, geen bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noenie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2010
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week opeens problemen met de koude start van mijn pc, alle ventilatoren etc gaan draaien maar ik krijg geen BIOS en hij blijft dus hangen in zwart scherm. Als ik reboot (soms een paar keer) dan start hij opeens foutloos door en werkt de pc compleet normaal. Als ik hem daarna uit zet en daarna weer aan (soms met uur ertussen) is er niks aan de hand, het gaat dus puur om de koude start van het systeem.
Ik heb een K9N sli platinum (msi), ik zie geen bolle of lekkende condensatoren op het moederbord of andere rare dingen. Een NX7600GT videokaart, die geen foutmeldingen geeft en kan normaal gamen als hij het wel doet. Ik had een voeding van 480 watt en heb die net gisteren vervangen naar een coolmaster 700 watt, maar dit heeft het probleem niet verholpen.

Wie heeft er enig idee wat deze problemen kan veroorzaken ?

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week opeens problemen met de koude start van mijn pc, alle ventilatoren etc gaan draaien maar ik krijg geen BIOS en hij blijft dus hangen in zwart scherm. Als ik reboot (soms een paar keer) dan start hij opeens foutloos door en werkt de pc compleet normaal. Als ik hem daarna uit zet en daarna weer aan (soms met uur ertussen) is er niks aan de hand, het gaat dus puur om de koude start van het systeem.
Ik heb een K9N sli platinum (msi), ik zie geen bolle of lekkende condensatoren op het moederbord of andere rare dingen. Een NX7600GT videokaart, die geen foutmeldingen geeft en kan normaal gamen als hij het wel doet. Ik had een voeding van 480 watt en heb die net gisteren vervangen naar een coolmaster 700 watt, maar dit heeft het probleem niet verholpen.

Wie heeft er enig idee wat deze problemen kan veroorzaken ?

Is de BIOS geupdate???

probleem opgelost

@ lunatoe
Nee de bios is niet geupdate, dus dat kan de problemen niet hebben veroorzaakt, ook heeft de pc geen hardware upgrade ondergaan waardoor een bios update niet noodzakelijk is.

@srpchulp
Ik heb inderdaad op advies de diagnostic bracket even aangesloten en na een aantal uur wachten weer een koude start kunnen doen. Hij bleef tijdens de start hangen op de memory detection test, memory module is damaged or not installed properly.

Lijkt op geheugenprobleem dus, zal vanavond even mem-testje doen en dan denk ik dat de pc weer zal lopen

Bedankt voor de respons

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan