kpn adslsnelheid verhogen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rieny

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2002
Weet iemand of de snelheid omhoog gaat van kpn adsl?
IK heb adsl-comfort via kpn en planet en betaal 55 euro per maand. Mijn broer heeft kabel en betaalt 50 euro met een downloadsnelheid die 50% sneller is. Ben heel tevereden over kpn en planet maar het verschil is wel enorm. Weet iemand hier iets van van een snelheids verhoging?

hoop iets te horen alvast bedankt

wel leuk om te zien bedankt
de prijs zal toch niet omhoog gaan, dan ben ik weg

Ik zou me daar niet druk om maken. Alle snelheidsverhogingen zijn niet met prijsverhoginen gepaard gegaan. Ze willen juist dichter bij de concurrentie qua prijs/snelheid komen. En als ze de prijs, ook al is het maar een beetje, zullen er veel mensen weggaan. Niet iedereen hoeft zo'n snelheidsverhoging (ik persoonlijk wel:P) maar al helemaal geen hogere prijs.

ik heb nu een snelheid van downloaden van 220 hoeveel wordt dat dan als de verhoging door zou gaan? Weet jij dat?

Wacht maar af tot medio Juli 2005, wanneer Versatel met adsl2+ technologie tegen betaalbare tarieven op de markt komt.

Dan zal de prijs/bandbreedte oorlog echt losbarsten met serieuze verhogingen.

Mvg Patrick

@rieny: Welk abonnement bij welke provider heb je dan? Maar ik denk dat je er niet veel op vooruit zult gaan, als je zo in die lijst kijkt.

@Patrickt: Hoe zou dat dan gaan? Hier kan ik geen Versatel nemen, alleen KPN. En KPN zal tegen die tijd misschien ook wel met ADSL2+ of VDLS komen. En zou dat dan meteen in alle voor ADSL centrales gebruikt kunnen worden? Of krijgen we weer dat gezeur dat ik hier in dit gehucht jaren op moet wachten?

We wachten wel af....

Ooh die 220 is je downloadsnelheid :). Dan ga je net als ik naar 3200/768. Dat komt neer op 375kb/sec down en 90kb/sec up (ongeveer delen door 8.5). Tenminste als het gerucht waar is.

Geplaatst door megabit
[B
@Patrickt: Of krijgen we weer dat gezeur dat ik hier in dit gehucht jaren op moet wachten?

We wachten wel af.... [/B]

Ik denk dat hier rekening mee moet houden.
Ik woon nl ook in zo'n gehucht.

Jarenlang geen ADSL of kabel beschikbaar.
Toen begon BBNed met leveren(laagste Abbo).
Daarna KPN.
KPN levert nu zelfs 4Mbit versie.

Ikzelf heb nu BBNed, en dool nog steeds rond met een 512/256 verbinding door internetland.

Zou op zich wel over willen stappen naar KPN, maar ik download veel uit de binaries, en daar is mijn provider heel sterk in(retentie en compleetheid).

Mvg Patrick

ik heb er een payserver bijgenomen usenetserver werkt geweldig blijft er 25 dagen opstaan. Bij palnet was het binnen 2 dagen weg

Geplaatst door rieny
ik heb er een payserver bijgenomen usenetserver werkt geweldig blijft er 25 dagen opstaan. Bij palnet was het binnen 2 dagen weg

Demon werkt met Usenet, heeft in de meeste gangbare groepen 4 á 5 dagen retentie, met een kompleetheid van pakweg 98%.
Dus een payserver heeft geen zin voor me.

Mvg,

nova planet vond ik niet zo

Geplaatst door patrickt

Demon werkt met Usenet, heeft in de meeste gangbare groepen 4 á 5 dagen retentie, met een kompleetheid van pakweg 98%.
Dus een payserver heeft geen zin voor me.

Mvg,

Dat er iets gaat of zal moeten gaan gebeuren is duidelijk maar er zijn geen harde berichten dus iedereen gaat af op tot nog toe geruchten.Lijkt me dan ook geen zinvolle discussie.

Als...dan

Als........dan.......

LAATSTE NIEUWS:
21 jan 2005 Het is officieel! Wanadoo heeft laten uitlekken dat tussen 1 feb en 1 apr de snelheid verhoogt zal worden naar eerder genoemde snelheden! op last van KPN zijn de gegevens echter wel weer van de website gehaald.

========================================

Bron: http://www.adslcentrale.nl/

xs4all heeft nu ook de nieuwe snelheden op zijn site aangekondigd.

http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php?taal=nl&id=600&msect=nieuws

Start ADSL
huidige snelheid: 416/160 kbit/s
nieuwe snelheid : 800/256 kbit/s*

Lite ADSL
huidige snelheid: 1120/352 kbit/s
nieuwe snelheid: 1600/512 kbit/s*

Basic ADSL
huidige snelheid: 2240/416 kbit/s
nieuwe snelheid: 3200/768 kbit/s*

Fast ADSL
huidige snelheid: 4480/704 kbit/s
nieuwe snelheid: 8000/1024 kbit/s*

Geplaatst door megabit
Ooh die 220 is je downloadsnelheid :). Dan ga je net als ik naar 3200/768. Dat komt neer op 375kb/sec down en 90kb/sec up (ongeveer delen door 8.5). Tenminste als het gerucht waar is.

@Megabit,

Hier een nog verontrustender gegeven !! in het artikel wat komt van de site 'howstuffworks' wordt aangegeven dat de maximale afstand van verdeelpunt in je wijk naar jou voordeur maximaal 1200 m mag bedragen :8-0: Of er moet glasvezel aangelegd worden op jouw adres ! Dus theoretisch is het mogelijk maar de praktijk zal helaas nog wel even op zich laten wachten ben ik bang voor ! :confused:

[Bron: ]

Main > Computer > Hardware

How VDSL Works

by Jeff Tyson

Table of Contents
Introduction to How VDSL Works DSL Basics DSL Roadblocks VDSL Speed Comparing DSL Types VDSL Standard: DMT Lots More Information Shop or Compare Prices

VDSL Speed
VDSL operates over the copper wires in your phone line in much the same way that ADSL does, but there are a couple of distinctions. VDSL can achieve incredible speeds, as high as 52 Mbps downstream (to your home) and 16 Mbps upstream (from your home). That is much faster than ADSL, which provides up to 8 Mbps downstream and 800 Kbps (kilobits per second) upstream. But VDSL's amazing performance comes at a price: It can only operate over the copper line for a short distance, about 4,000 feet (1,200 m).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan