KPN dongel; geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesfilius

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Berichten
289
Ik heb sinds kort een dongel van KPN (mobiel internet modem 904) met een beloofde snelheid van max. 14,4 Mbps.
Bijgeleverde software geinstalleerd. Dongel aangesloten. Hij maakt wel verbinding met het netwerk maar ik krijg geen verbinding met internet (webpagina kan niet worden weergegeven), niet met IE en ook niet met Chrome.
Ik heb de firewall uitgeschakeld.
Het lijkt of er ergens nog een blokkade zit. Wat kan het zijn?

Groeten,
Kees
 
dongel er in
dan klikken op icoon van kpn.
dan pincode ingeven vier keer nul
dan als de modemscan gereed is op de groene bol klikken verbinding maken
wachten tot de bol blauw is en er staat verbonden
dan internet Explorer openen en je hebt contact met het internet
 
hoe heb je het allemaal geïnstalleerd dan en hoe maak je verbinding.
 
Dongel erin.
Software die op de dongel staat installeren (ging allemaal goed).
KPN mobile internet dashboard gestart.
Pincode ingevoerd.
Wachten tot het netwerk gevonden is.
Verbinding maken (op de groene knop drukken).
Bol wordt blauw en ik heb verbinding.
Op de tab applicaties klik ik op web. Chrome opent maar zegt dat de webpagina niet kan worden weergegeven (zelfde probleem in IE).

Kan het met vista te maken hebben. Ik heb de dongel op een vaste pc met XP aangesloten en dat werkt goed.

Groeten,
Kees
 
ik gebruik deze op xp en 7 en werkt perfect.
dan zou vista ook goed moeten gaan.
maar zodra je verbinding hebt dan maak je het klein met het streepje en dan via je bureaublad ga je naar je internet explorer
dat zou moeten werken.
 
woon je in de buurt van Enschede.
 
jammer....anders hadden we mijn dongel eens kunnen proberen.
heb je al contact gehad met kpn.
 
Ja, contact gehad met KPN. Zij konden zien dat de verbinding goed is. Voor het probleem met het contact met internet hadden ze geen oplossing. Het zou een instelling kunnen zijn ....
 
Enkele kreten uit forumberichten:

En bij de vista computer ook even netwerkdetectie inschakelen, hier door zorgt vista ervoor dat hij zicht baar is voor andere computers. Je gaat naar configuratie scherm drukt op netwerk centrum en schakel netwerkdetectie in. Zie ook http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb727037.aspx

Bij Vista: Als er bij je netwerkkaart TCP/IP eigenschappen ook ivp6 staat en je verwijdert dat, zou het dan wel goed gaan?
 
Bedankt voor de tips, maar ik zet het probleem even in de wacht, ik beschik pas over een paar dagen weer over de laptop.

Groeten,
Kees
 
Dit bericht maak ik met een verbinding via de dongel. Hoera zou je zeggen, maar toch niet.
Het lijkt erop dat de instelling ipv6 er iets mee te maken heeft. Als ik deze uitschakel dan is er verbinding met een onbekend netwerk en geen internet. Als ik ipv6 dan weer inschakel dan is er verbinding met netwerk 3 en heb ik internet.
Tijdens het typen van dit bericht viel de internetverbinding weg. Weer geprobeerd op te starten, zonder resultaat. Ik heb nu net ipv6 uitgeschakeld (niet terug ingeschakeld zoals hierboven beschreven) en ik heb verbinding met Netwerk 3 en ik heb internet.
Ik kan er geen touw aan vastknopen. Kennelijk is er iets met ipv6, maar wat?
 
De ipv6 is de nieuwe standaard voor het gebruik van IP adressen.
Staan die in je netwerkadapter uitgevinkt?
 
Ik heb die aangevinkt en uitgevinkt (zie mijn reactie hiervoor), met wisselend resultaat.
 
zelfs met een minimale ontvangst is er hier nog contact met het internet.
 
Het probleem is opgelost. Met de Dongel teruggeweest naar KPN. Het bleek een vista probleem te zijn. Het nieuwste type Dongel meegekregen (slanker model) en deze werkte direct en goed.

Groeten,
Kees
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan