KPN draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansen010

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Ik heb KPN en nooit gerealiseerd dat de experia box ook draadloos internet toestaat.

Op de laptop heb ik geprobeerd een draadloze verbinding te maken. De SSID en WPA-PSK code ingevoerd.

Nu kon ik geen verbinding maken.

Ik heb de installatie cd van het modem/router (experia box) nooit hoeven te gebruiken voor de laptop. We hebben al een pc en een andere laptop en doen dit bedraad.

Mijn vraag is of ik toch de installatie cd rom moet gebruiken en ook kan ik gelijktijdig draadloos (1 laptop) en gedraad (pc) internetten.

Alvast bedankt voor het meedenken.

wij hebbe precies hetzelfde..
- 1desktop: bedraad : Gen software ofzow...
- 1laptop: Draadloos: Ook geen software...

Dus het zou zo moeten.. Wat is je typenummer?

Ginojo

je hebt geen software nodig, wat je zou moeten doen is naar de site 192.168.2.254 (van je router) klik op thuisnetwerk en dan op interfaces klikken, dan klik je het draadloos aan. rechtsbovenin staat configureer, dan kanaalselectie op handmatig zetten en een peer kanalen uit proberen, met op toevoegen te klikken, vaak is het zo dat de kanaal van de buren op de router stoort maar gek genoeg zoeken de experiaboxen dan niet uit henzelf een ander kanaal op.

je hebt geen software nodig, wat je zou moeten doen is naar de site 192.168.2.254 (van je router) klik op thuisnetwerk en dan op interfaces klikken, dan klik je het draadloos aan. rechtsbovenin staat configureer, dan kanaalselectie op handmatig zetten en een peer kanalen uit proberen, met op toevoegen te klikken, vaak is het zo dat de kanaal van de buren op de router stoort maar gek genoeg zoeken de experiaboxen dan niet uit henzelf een ander kanaal op.

Als ik naar die site ga moet ik een password intikken, ik weet dat password niet.

Ik zit nu weer achter de laptop en constateer dat ik een draadloze verbinding heb.

Ik had de modem ook even uitgedaan, misschien dat dat geholpen heeft.

Ik ben echt geen leek op internetgebied e.d. maar met draadloos heb ik me nooit beziggehouden. Wist tot voor kort niet eens dat de experia box ook een router was.

Ga me nu er meer in verdiepen, vooral qua veiligheid.

Bedankt voor het meedenken en de antwoorden.

mvg,reinier

Laatst bewerkt:
kan de oplossing zijn, passwoord is meestal admin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan