Kpn experia box extern hdd aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

djceedee

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2011
Hoi!,
ik heb een laptop en heb nu mijn externe hdd (NTFS) in een anders pc zitten en zo kan ik draadloos in mijn harde schijf (thuisgroep heb de schijf gedeeld)

Nu heb ik een draadloze experia box Siemens.
daar zit een USB ingang in. Ik las op dat je daar onderandere een printer in kan doen en dat dan alles te printen is als je op de wifi van de router zit.

nu is mijn vraag zou ik mijn externe hdd van 1TB er in kunnen stoppen?, ik las ook dat je dat alleen via fat 32 kan doen. heb ik geprobeerd alleen het lukt me nog steeds niet. en met fat32 kan je ook alleen max 30 gb doen. is er een oplossing om 1tb te doen? via mijn siemens experia box?

alvast bedankt!

Steek de USB-kabel in de experiabox. Daarna ga je naar het configuratiescherm van je box, en daar kun je je hdd instellen

Het is me nu wel gelukt om het lampje te laten branden op de box. alles ingesteld via 192.168.2.1 dan als werkgroep MSHOME ingesteld(zo is dat bij alle pcs in huis. alleen ik kan nog steeds niet bij de hdd komen via wifi.

ja hij staat gewoon aan, met een kabel LAN kom ik er wel in bij mijn gedeelde bestanden maar met wifi WLAN niet, en bij lan ook niet heel de tijd. ik wil het via wlan want anders kan ik natuurlijk ook gewoon mijn hdd in me laptop pluggen. ik heb een wd elements 1 tb (heeft een voeding van 220/230 volt nodig
bedankt

Welke OS/versie heb je?
Normaal in Windows 7 zou hij dan bij "Netwerk" moeten staan. (open Windows Verkenner, klik links in het menu op Netwerk)

In jouw 192.168.2.1ga je naar "Extras" en kies je voor "USB", en klik dan door naar "Fileserver".

Controleer je instelingen. Je "Group Name" moet bij jouw op MSHOME staan. Klik na het wijzigen op "apply".
Bovenaan de pagina staat naar welke directory je moet gaan in Windows Verkenner. Er zal iets staan als:
SERVER NAME: EXPERIA.

Start dan Windows Verkenner. (Start, Documenten)
Vul in de adresbalk je "Servername" in met "//" ervoor (zonder quottes). VB: //Experia
Als het goed is staat daar jouw fileserver!

alles gedaan wat je zei, als je in verkenner van windows 7 //Experia doet (dat is de hostnaam) dan start die ie9 op en vraagt hij om een wachtwoord en een login, welke??

error geeft ie ook aan

Ik heb nu alles zo staan:
WLAN IS AAN
LAN IS AAN
USB OPTIE IS AAN
WD ELEMENTS IS GEVONDEN EN GECOFIGUREERD

FILESERVER IS AAN
HOSTNAME: EXPERIA
WORKGROUP :mshome

GEDEELDE BESTANDEN
SHARE : DJANGO-PC(MIJN PC NAAM)
DIRECTIE: \MUZIEK (nAAM VAN MIJN HDD)
SECURITY IS AAN WACHTWOORD IS INGESTELD

HDD : FAT 32
WINDOWS: WINDOWS 7
MET EEN LAN KABEL KOM IK WEL IN DE HDD MAAR MET WLAN NIET!

ZOU HET OOK KUNNE MET INTERNET SERVER? LAS IK IETS OVER?
\gigaset_http poort 80
/gigaset_ftp poort 21

ik zou het erg waarderen iets te horen!

Ik zou proberen als gebruikersnaam en ww admin in te voeren, of naar
\\Experia te gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan