KPN experia box...

Status
Niet open voor verdere reacties.

smurrie

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hallo,
Ik heb sinds het weekend internet plus bellen met de zwarte experia box van kpn. Dit loopt sinds gisteravond heel langzaam. Als ik websites laad, komt soms de achtergrond of een paar plaatjes niet mee. Dan moet ik vernieuwen en komt er weer wat. In bittorrent staat er dat mijn poort niet openstaat. Msn kan niet aanmelden en Avg kan niet updaten.
Ik heb UPnP ingeschakeld, omdat ik dacht dat dit iets op zou lossen, aangezien ik ook nog wel eens een game speel.
Weet iemand wat ik kan doen? Alles is welkom.

Mvg,
smurrie

heb je een firewall of andere blokkerende software aanstaan?

heb je al op portforward gekeken?

om wat poorten open te zetten. dat zou je bittorrent probleem kunnen oplossen.

maar wel vreemd, het lijkt alsof je router standaard vrij "dichtgetimmerd" is.

heb je al een keer je router gereset?

Ik heb geen idee hoe het zit met poorten forwarden of openzetten. Ik moet voor bittorrent een poort openzetten, maar als ik in de router kijk staat er:
Protocol Poortbereik Omzetten naar ... Triggerprotocol Triggerpoort
TCP 6881 - 6889 6881 - 6889 - -

En daar word ik niet veel wijzer van. Dit zal wel met forwarden te maken hebben.
Ik heb mijn router nog niet gereset, maar aangezien ik net een spiksplinternieuwe router heb aangesloten ga ik er van uit dat de instellingen niet zullen veranderen. Ik heb zelf ook niks veranderd, behalve UPnP aan.

kijk even op portforward.com

zoek je router. daar staat een stap voor stap handleiding hoe je poorten moet openzetten voor bijv bittorrent.

heb je dit altijd of alleen 's avonds. je moet er wel vanuit gaan dat het 's avonds drukker is, en dat het vrij normaal is dat internet verbindingen verlangzamen rond die tijd. alleen zou het niet zo heel erg moeten zijn.

heb je al eens een speedtest.net of speedtest.nl gedaan.

Ik heb het altijd.
Ja op beide sites heb ik rond de 8 mbit. Nu laden de sites wel weer normaal, maar blijven er nog steeds plaatjes achter. Die krijg ik dan pas als ik rechtsklik>afbeelding tonen.

Ik zal even op portforward kijken.

zijn de sites ECHT langzaam of is het dat de plaatjes er alleen niet doorkomen waardoor het langzaam lijkt.

mss dat je browser of iets anders qua software plaatjes filtert of blokkeerd.

heb je trouwens bekabeld of draadloos?

Laatst bewerkt:
Nu zijn de sites weer sneller. Heb geen idee waardoor dat komt. Ik heb momenteel bekabeld, maar bij draadloos is het hetzelfde probleem. Volgens mij hoeft mijn browser (firefox) niks te blokkeren, want dat deed hij daarvoor ook niet..
En op portforward staat mijn router er niet bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan