KPN Experia H220N externe USB HDD mounten

Status
Niet open voor verdere reacties.

krasje

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2013
Hallo,

ik probeer sinds gisteren mijn externe HDD aan te sluiten op de USB poort van het modem/router.
Ben al heel wat fora afgestruind maar kan geen antwoord of oplossing voor dit probleem vinden.
De instellingen in het apparaat zijn naar mijn weten goed ingesteld en ik kan bijvoorbeeld een USB stick wel gebruiken maar mijn harde schijf niet.
Het apparaat wordt wel gevonden door de H220N maar niet "gemount" zie screenshot:
h220n unmounted HDD.png

Als ik bijvoorbeeld een USB stick aansluit werkt die wel:
h220n mounted USB.png

Heb al van alles geprobeerd:
Formatteren in NTFS, in FAT32, in exFAT
Kleinere partities (1-32GB) in bovengenoemde FS

Het USB lampje op het modem brand als ik de HDD aansluit net zoals het lampje op de schijf zelf.
Het betreft een HGST 500GB (Western Digital)

Zie ik iets over het hoofd? of is dit een of ander conflict tussen dat kreng van KPN en mijn schijf?

Bij voorbaat dank,

Bas

Dank je voor de snelle reactie.
Die post had ik al gezien, het probleem ligt niet aan de FTP server.
Ik kan met andere apparaten wel communiceren, de harde schijf wordt op de één of andere manier niet gemount. zie ook screenshots

Laatst bewerkt door een moderator:
Weet iemand hier raad mee?
Ik zal proberen een andere harde schijf te regelen om het daarmee te proberen.
KPN kon me niet helpen omdat dit niet onder de dienst valt waar ik voor betaal, ook kan ik niet op het KPN forum registreren wegens technische problemen. Ben er voor nu even klaar mee, maar als iemand nog suggesties heeft hoor ik het heel graag.

Lijkt mij dat de extern aan te sluiten memory-stick/harde schijf alleen met FAT32 geformatteerd mag zijn, dus niet met NTFS... Kijk/check dat eens na. Zou je bijv. kunnen doen door een memory-stick als NTFS te formatteren en te kijken of die dan wel zichtbaar/mountbaar is. [Natuurlijk wel eerst vooraf de bestanden op die stick veilig stellen.]

Tijs.

Bedankt voor je reactie.
Dat had ik in eerste instantie al gedaan (zie originele post).
Ook al in diverse clustergrootte geprobeerd maar helaas geen resultaat. De H220N blijft volhouden dat er geen bruikbare partitie op de schijf aanwezig is.
Ik heb vanavond waarschijnlijk een andere schijf tot mijn beschikking zodat ik hopelijk uit kan sluiten dat het aan de schijf ligt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Even voor de volledigheid:
H220N is schijnbaar ook NTFS compatible. USB stick van 4GB NTFS geformateerd, is volledig toegankelijk. Microsoft krijgt het toch weer voor elkaar :P

Ik heb een andere schijf aangesloten (250GB IDE 3.5" met eigen voeding, NTFS geformateerd) en deze werkt perfect. Probleem zit hem toch in de schijf ben ik bang.
Als ik de recenties van anderen over deze schijf lees(http://www.hgst.com/external-drives/mobile/touro-mobile) komen er vaak fouten voor m.b.t. bestand indeling. Dit is weliswaar bij het aansluiten op een PC maar daar werkt die bij wel goed, enige wat ik verder kan bedenken is dat de schijf niet genoeg voeding krijgt vanuit de USB poort van de H220N. Ik ga maar eens proberen om de schijf te ruilen voor een ander exemplaar.

Aha... Die externe harde schijf heeft geen eigen voeding... Misschien ben je inderdaad wat op het spoor vanwege de USB stroomvoorziening.
Knap bedacht.

Omruilen voor een externe harde schijf die (ook) een eigen voeding heeft, inderdaad.

Tijs.

Heb zojuist een andere USB 3.0 powered 2.5" SATA van 1TB aangekoppeld en deze wordt helemaal niet herkend door de H220N. Het LEDje van de schijf knippert heel snel en je hoort de schijf ook geen toeren maken. KPN nog even gebeld over het vermogen van de poorten en de helpdesk medewerker was wel zo eerlijk om te vertellen dat ze bij KPN geen flauw idee hebben over de uitvoering van de USB poorten (1.0 1.1 2.0) of wat deze aan stroom leveren. Ik heb maar even een 3.5" IDE in elkaar geknutseld en oude adapter gevonden die het juiste vermogen levert en het werkt nu. Iemand krijgt binnenkort een 500GB 2.5" schijf van me cadeau. :)
Probleem helaas niet op kunnen lossen, maar wel weer wat wijzer geworden.
Tijs en edmoor; bedankt voor het meedenken!
Ik zal het probleem als opgelost markeren.

Groeten,

Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan