KPN Experia modem V8

Status
Niet open voor verdere reacties.

apijtsma

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Berichten
300
Hallo,

Sinds gisteren hebben we een ander modem, omdat de vorige het aantal overeengekomen mb's (40mb/s) niet kon trekken, zo werd door de helpdesk verteld. Afgelopen zondag 'scoorde' ik 4,2 mb/s! Dus op advies van de helpdesk een ander modem: de V8 van KPN. Ding precies volgens het boekje aangesloten. De cd-rom KPN Assistent geïnstalleerd.Die zegt dat alles naar behoren werkt, internet dus. Niets over telefonie. Wel tv, internet, maar geen vaste telefoonverbinding. Lampje voice blijft gedoofd. Weer helpdesk gebeld. Harde reset, stroom er even af enz. Nog steeds geen telefoon. Nu kan ik morgen een andere V8 halen: maar zijn er meer mensen met een minder positieve ervaring inzake dit modem? Of doe ik iets fout? Het is toch een kwestie van de stekkers in de juiste poort en de instructies van de cd-rom volgen?

Trouwens: de internetverbinding is na die gigantische dip van 4,2 mb/s weer opgetrokken naar ongeveer 20 mb/s, maar haalt niet meer de 38 mb/s die ik in het begin met het vorige modem wel had.
 
Ik heb ook een iets minder snelle internetverbinding met mijn V8 . Ik raad je trouwens aan om een bericht te zetten op http://forum.kpn.com
Er lezen dan ook de webcare specialisten mee.
 
Ik kwam al op dit forum terecht, maar daar moet je weer opnieuw inloggen en wordt mijn wachtwoord als onjuist beschouwd! Maar het komt er dus op neer: die beloofde (bijna) 40mb/s werd met het oude modem eerst wel gehaald, toen die dip met het oude modem, en nu een V8 modem dat achteraf niet nodig was geweest.
 
Laat anders de klantenservice de lijn eens doormeten.
 
Is opgelost. Eindelijk een medewerker aan de lijn met verstand van zaken. Het tweede modem (ook V8) gaf ook geen telefoonverbinding. Helpdesk gebeld met een beetje verheffing van stem (beetje maar). Wat bleek? De huistelefoon zat aan poort 1 (cfm de instructies), maar bij de centrale aan poort 2. Kwestie van even omzetten aan de kant van de centrale. Ook de downloadsnelheid is weer redelijk op orde. Als alle helpdeskmedewerkers nu zo alert waren.... Ik heb de beste man bijna de hemel in geprezen. Mag ook wel eens gezegd worden, toch?
 
Klinkt alsof het iets te maken heeft met de twee aderparen. Maar als daar iets mis mee is is er geen internet mogelijk nog interactieve tv of telefonie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan