KPN Experiabox probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edwin88

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2011
Beste lezers,

Ik zit met het volgende probleem. Sinds een week ben ik in het bezit van een WII. Samen met wat vrienden willen wij graag Monster Hunter Tri online spelen. Toen ik echter de server wilde joinen kreeg ik een error.

Ik heb natuurlijk even op google gekeken en al snel vond ik een oplossing. Ik moest een static ip adres opgeven in mijn router. En daar zit ook gelijk het probleem, dit schijnt bij mijn type router ( Arcadyan ARV7519 ). Ik heb KPN al gebeld maar zij geven aan niks voor mij te kunnen doen en een andere router zit er ook al niet in.

Zij gaven echter wel aan dat port forwarding misschien wel werkt, dit zou uitgelegd staan op hun website. Voor de ps3 en de xbox is dit ook het geval maar voor de Wii helaas niet.

Is er iemand hier die het zelfde probleem heeft en wel weet hoe het port forwarden werkt? Ik heb hier namelijk helemaal geen verstand van en ik kan voor mijn type modem helaas ook geen guide vinden.

P.S. ik kan mijn wii zowel wired als via wifi aansluiten op de modem.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Ik ben bang dat je dit probleem niet kan oplossen, het modem wat je hebt is een experiabox. Deze zit zover ik weet helemaal dicht door KPN. Als het goed is kan je als "user" inloggen op het modem voor wat simpele instellingen. Geavanceerde instellingen zitten onder het Administrator account waarvan alleen KPN de wachtwoorden heeft. Hierdoor hebben zij volledige controle over de instellingen op het modem en kunnen ze mensen ervan weerhouden bepaalde software te draaien die niet toegestaan is ( zoals webservers ) Het nadeel hiervan is ook dat poorten voor gaming vaak geblokkeerd zijn en je dit niet kan aanpassen. KPN gaat dit ook niet voor je aanpassen omdat ze iedereen via dezelfde configuratie willen laten werken.

Als iemand mijn verhaal kan bevestigen die ook dit modem heeft? Want als ik gelijk heb is er maar 1 optie en dat is een andere provider kiezen die je wel alle vrijheid geeft :)

Heel erg bedankt voor je reactie, helaas is dit het antwoord waar ik al bang voor was. Helaas zit ik nog 8 maanden aan mijn contract bij kpn vast.

Misschien maar is kijken of dit een goede reden is om onder mijn contract bij kpn uit te komen en over te stappen naar een andere provider :)

Je zou natuurlijk zelf een modem/router kunnen aanschaffen, en die in de plaats van de experiabox aansluiten. Maar dit kan alleen als je geen abo hebt met telefonie. Wat voor een abo heb je? En op wat voor soort telefoonlijn is het aangesloten (ISDN of Analoog)?

Groetjes Erik

Hallo Erik,

Ik heb geen telefonie. Ik zit hier in een soort van vakantiehuisje. Wat voor aansluiting het is zou ik zo niet weten, ik ben wat dat betreft een "noob"

Maar het is dus misschien wel mogelijk om een andere router aan te schaffen? Want bij kpn gaven ze dus aan dat dit niet mogelijk was, daarom konden ze mij ook geen andere router opsturen en moest ik het met deze doen.

Kun je inloggen op het modem via deze link http://192.168.2.254? Voor gebruikersnaam type je KPN in hoofdletters. Daarna moet je een wachtwoord invoeren (onthoud die goed anders kom je er niet meer in).

Ja daar kan ik op inloggen, heb ook al een aantal guides gelezen ivm portforwarding en het zoeken naar een dmz optie.

Voor zover ik weet is de dmz optie afgeschermd/niet aanwezig.

Dat klopt inderdaad, dit is wat KPN mij zelf ook verteld heeft. Echter gaven ze daar aan dat ik kon proberen om wat poorten open te zetten en daarbij zou de handleiding op hun website staan. Nu heb ik daar naar gezocht en voor de xbox en ps3 is dit inderdaad netjes uitgewerkt, voor de wii helaas niet.

Vandaar nog even de vraag hier...

In ieder geval wel bedankt voor al je reacties!

Een andere router aanschaffen zal geen oplossing bieden trouwens, dus voor je geld uit gaat geven :)
De experiabox is al een router en die zal dus alles blokkeren. Poorten open zetten is de enige oplossing. Of het nou een PS3 , xbox 360 of Wii is. dat maakt niet uit, poorten zijn allemaal hetzelfde.
Kijk even op de website van de fabrikant van de game voor welke poorten nodig zijn voor de game en zet die open, verwijs in je router naar het ip adres van de wii.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan