KPN Experiabox probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edwin88

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2011
Beste lezers,

Ik zit met het volgende probleem. Sinds een week ben ik in het bezit van een WII. Samen met wat vrienden willen wij graag Monster Hunter Tri online spelen. Toen ik echter de server wilde joinen kreeg ik een error.

Ik heb natuurlijk even op google gekeken en al snel vond ik een oplossing. Ik moest een static ip adres opgeven in mijn router. En daar zit ook gelijk het probleem, dit schijnt bij mijn type router ( Arcadyan ARV7519 ). Ik heb KPN al gebeld maar zij geven aan niks voor mij te kunnen doen en een andere router zit er ook al niet in.

Zij gaven echter wel aan dat port forwarding misschien wel werkt, dit zou uitgelegd staan op hun website. Voor de ps3 en de xbox is dit ook het geval maar voor de Wii helaas niet.

Is er iemand hier die het zelfde probleem heeft en wel weet hoe het port forwarden werkt? Ik heb hier namelijk helemaal geen verstand van en ik kan voor mijn type modem helaas ook geen guide vinden.

P.S. ik kan mijn wii zowel wired als via wifi aansluiten op de modem.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Ik ben bang dat je dit probleem niet kan oplossen, het modem wat je hebt is een experiabox. Deze zit zover ik weet helemaal dicht door KPN. Als het goed is kan je als "user" inloggen op het modem voor wat simpele instellingen. Geavanceerde instellingen zitten onder het Administrator account waarvan alleen KPN de wachtwoorden heeft. Hierdoor hebben zij volledige controle over de instellingen op het modem en kunnen ze mensen ervan weerhouden bepaalde software te draaien die niet toegestaan is ( zoals webservers ) Het nadeel hiervan is ook dat poorten voor gaming vaak geblokkeerd zijn en je dit niet kan aanpassen. KPN gaat dit ook niet voor je aanpassen omdat ze iedereen via dezelfde configuratie willen laten werken.