kpn grijze experiabox intern. + bellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adjeford

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2009
Beste allemaal ,

Ik heb een grijze (met 2 antennes) experiabox van internetplusbellen .
en heb n Gigaset usb adapter 108

Als tie t doet gaat ie als een trein .
Af en toe 'HANGT' internet , op -online- spelletjessites is dit enorm storend , heb al verschillende waarschuwingen op me naam staan dat ik niet snel genoeg reageer .

Heeft dit 'hangen' met een instelling te maken ?

Thanx in advance .

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dat heeft waarschijnlijk met de draadloze verbinding tussen modem/router en die usb-stick te maken.
Mijn dochter heeft ook zo'n ellendeding van KPN (HetNet) en exact hetzelfde, niet te verhelpen probleem: de verbinding valt om onduidelijke redenen zo nu en dan helemaal weg en komt dan 'vanzelf' weer terug .....
Probeer het eens met een netwerkkabel tussen pc en experiabox. dan heb je w.s. het probleem niet.
Heb je het dan nóg, dan wordt het tijd om KPN te bellen want dan ligt het aan de internetverbinding.

Hoi,

Dat heeft waarschijnlijk met de draadloze verbinding tussen modem/router en die usb-stick te maken.
Mijn dochter heeft ook zo'n ellendeding van KPN (HetNet) en exact hetzelfde, niet te verhelpen probleem: de verbinding valt om onduidelijke redenen zo nu en dan helemaal weg en komt dan 'vanzelf' weer terug .....
Probeer het eens met een netwerkkabel tussen pc en experiabox. dan heb je w.s. het probleem niet.
Heb je het dan nóg, dan wordt het tijd om KPN te bellen want dan ligt het aan de internetverbinding.

Nee , ik heb geen usb stick . het is een kastje aan een usb kabeltje van bijna een meter lang en op dat kastje zit ook een antenne .
De verbinding valt niet weg , die blijft hetzelfde +/- 80% alleen is er dan geen internetverkeer , als je dan toevallig net een internetpagina aan het laden bent die blijft dan gewoon hangen , als de 10 seconden (zo lang duurt het hangen) voorbijzijn loopt de pagina als een trein vol .

geef de router eens een reset

Beste Emile ,

Dat grijze geval ook wel de experiabox genoemd , is dat een router ?
Ik heb van die gevallen net zoveel verstand als n koe van middageten :)
Het is wel zo dat als ik me pc aanzet dat ie dan netjes contact maakt , maar als ik bijvoorbeeld aan het googelen ben en ik klik op n zoekresultaat is soms het beeldschermpje met die Zg. haakjes ernaast en het normaalgesproken groene trapje allebei grijs , soms herstelt ie zichzelf , soms moet ik de usb stekker van de siemens gigaset usb adapter 108 (dus niet de usb stick) loshalen , na het aansluiten herstelt ie de verbinding met de modem , en áls de verbinding er is istie ook boven de 70% ook , het is dus niet dat het signaal zo twijfelachtig is dat ie af en toe uitvalt omdat ze elkaar niet "zien" op de frequentie .
Met de utp kabel blijft internet het ononderbroken perfect doen .

oke dat was dus het probleem.
ik raadt je aan om een beter draadloze ontvanger te kopen.
bij voorkeur een die je achter in de pc schroeft in plaats van een met een usb aansluiting.
deze hebben namelijk een beter verbinding t.o.v. usb. en laat dat nou net zijn wat het probleem bij je is.

Hallo,

Ook ik had een grijze Experia box van KPN. Maar we kregen interactieve tv erbij en daar was dit modem niet op berekend. We hebben nu een andere: een Thomson TG 787. Maar: dit modem wordt ontzettend warm vergeleken bij het grijze exemplaar. Mijns inziens té warm. Je kunt de warmte a.h.w. ruiken. Hij staat vrij opgesteld, dus voldoende ventilatie. Maar aan de onderzijde zitten ook ventilatie openingen: en DIE warmte kan niet weg komen omdat de voetjes van het modem heel kort zijn. Modem kan niet staan of hangen. KPN zegt dat dit type inderdaad warmer wordt dan de grijze, maar het kan geen kwaad, aldus KPN. Hoe warm mag een modem worden? Ik zit niet te wachten op brand door een oververhit modem. Iemand ervaring met de TG 787?

draadloos is niet bedoelt voor gamen een beetje pakkets los kan er al voor zorgen dat je het spel verliest als je spelletjes wilt spelen raad ik je aan om kabel te gebruiken

onze motarolla modem staat naast de verwarming die soms op het hoogst staat 35C graden plus de hitte die het zelf maakt
dit overleeft hij wel

check tog even of je het zelfde probleem ondervind met de internet kabel er in dus geen draadloos

Laatst bewerkt:
@ apijtsma

Het is niet netjes om in iemand zijn topic een vraag te stellen.
Ik sluit dit topic, stel voor je vraag een nieuw topic.

Daarnaast is het al een wat ouder topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan