KPN Insteekkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

fainttntt

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2012
Hallo, ik heb net een nieuwe televisie gekocht, en ik wil gebruik gaan maken van digitenne van KPN om televisie te kijken.
Alleen weet ik niet zeker of ik zo'n kastje moet nemen of een insteekkaart, op de website kan je dat checken maar dat werkt niet helemaal? http://www.kpn.com/prive/tv/digitenne.htm#tabcontent3
http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/40TL838,10259,46010,254677.html deze tv heb ik gekocht, dus mijn vraag is : kan ik de insteekkaart gebruiken?
En toch nog even een vraagje zodat ik het zeker weet, als ik dat abonnement van digitenne neem, dan kan ik gewoon televisie kijken toch? Ik hoef geen dingetjes apart bij te kopen etc.?

Alvast bedankt,

Faintntt

1 tip: neem geen Digitenne op een grote TV. Kan je ongetwijfeld blokjes gaan tellen. Ik heb hier een 46" TV staan, en heb daar een week lang digitenne op gehad. (We hadden digitenne toevallig al, later de 46" TV gekocht.) Ti's niet te doen.

Maar goed, om even je vragen te beantwoorden: het digitenne kastje komt met een binnen-antenne die je aansluit op 't kastje, en er zit een kabeltje bij die je op de scart-aansluiting van de TV aansluit. Thats it, verder niks nodig.

Ik weet zo niet of Digitenne ook via de CI-module werkt (dat geval die je achterin de TV kan drukken met een kaart erin), hiervoor kan je beter even de klantenservice van KPN zelf bellen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie, ik wil niet uitgebreid televisie gaan kijken maar vooral fifa spelen en films kijken en af en maar af en toe televisie kijken, ik zit op zolder dus ik kan helaas geen gebruik maken van het kabeltje voor tv, aangezien die hier uit de grond van onder naar boven komt het niet doet en als ik een draad leg van boven naar beneden heb ik super slechte kwaliteit, dus dat is ook geen optie.
Wat raad je mij nu aan om te doen dan, in de trant van abonnement o.i.d. en als ik toch voor digitenne kies, is de kwaliteit echt zo erg?

ik zou een insteek kaart/CI module nemen, dan gaat alles via de tv, zo'n losse tuner heeft niet weer voordelen, eigenlijk alleen het luisteren naar radio zender dat de tv aanstaat.

Naja, hier in het hoekje van overijssel, valt het beeld al weg zodra er een brommer langs rijd. Verder, SD kwaliteit op een 40" TV is niet echt te doen. Zeker niet als je er dicht op zit (of je moet een grote zolder-kamer hebben)

Als je geen CI module haalt, krijg je gewoon een kastje die je naast de TV zet, en er op aansluit via SCART (of RGB). Aan het kastje sluit je dan weer de binnen-antenne aan, en die zet je bij het raam. Verder heb je niks nodig.

bij de ci module heb je minder nodig, zelfs geen extra afstandsbediening, maar de beeld kwaliteit is inderdaad niet goed op een 40" tv, dan is het misschien beter om iets als interactieve tv te nemen.

Laatst bewerkt:
Hoi, alweer bedankt voor de snelle reacties.
Ik heb wat gekeken op internet, en KPN support enkele Toshiba tv's maar UPC en Ziggo supporten Toshiba helemaal niet bij CI modules, ik weet niet of ik nou verkeerd zit te kijken, maar is er misschien ook nog een CI module is wel compitabel is met Toshiba, of is er nog een andere optie? Het zou me ook niks uitmaken mocht er een kastje naast staan o.i.d.

er is ondersteuning voor CI en er is een DVB-T tuner, ik neem aan dat het moet werken met digitenne, maar weet het niet zeker.

Link werkt niet.

Enige opties die nog over zijn, is TV via de kabel (op z'n minst 20€ per maand), of via satelliet.

Mocht je toch voor kabel gaan, zal je toch met de decoder moeten werken i.p.v. CI module, mocht de TV niet ondersteund worden. (Vaak staat er wel bij de TV of het Ziggo-compatible is of niet)

Laatst bewerkt:
Ik heb hier in de omgeving van Gouda een digitenne abonnement voor 3 TV's waarvan 2 40" en daarvan weer eentje met een CI module van KPN.
Het beeld is prima en die blokjes heb ik alleen een keer tijdens hevig onweer gezien.

Voor het abonnement betaal ik 14 euro per maand. Dus 1x 14 euro voor 3 TV's.
Daarbij moet ik wel opmerken dat ik de CI module met kaartje heb gekocht en niet gehuurd.
Het kaartje kon kosteloos op het zelfde abonnement worden geactiveerd.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties, ik ga morgen even KPN bellen of een insteekkaart werkt op mijn tv, en dan ga ik het proberen met digitenne. Mocht het niet werken dan open ik een nieuw topic met de vraag naar andere opties.
Voor nu, bedankt voor de hulp.

Vergeet niet te vragen of de plek waar je woont een 'bedekt' gebied is. Dat was dus bij mij niet zo (verklaart waarom de helpdesk mij niet 'kon' helpen met de ruk-kwaliteit).

Er is overigens wel een belangrijk verschil tussen een CI module of een los kastje gebruiken. Via de meeste losse kastjes kun je ook nog een opname apparaat aansluiten en kun je dus iets opnemen tegelijk met het bekijken van een andere zender. Dat lukt je met een CI module niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan