KPN internet met Tiscali e-mailaccount?

Status
Niet open voor verdere reacties.

akkie7

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2001
Beste,

Ik heb een e-mailadres van tiscali en nu wil ik die d.m.v pop3 en smtp enz (in Outlook) gaan gebruiken bij mijn kpn internet account. Bij versturen en ontvangen van de mail krijg ik de volgende melding:

err. access not allowed from source IP

Als ik het goed begrijp kan ik dus niet met mijn kpn-internetverbinding inloggen op de e-mail van Tiscali?

Zijn er ook manieren of wegen zodat dit wel kan?

Webmail van Tiscali werkt wel, maar ik wil de mail graag op mijn computer ontvangen in Outlook! Dat lukt dus niet.

Ik heb de computer bij iemand aangesloten die ADSL via Tiscali heeft en daar kwam de mail gewoon binnen. Thuis bij mijn KPN ADSL niet (het is zo'n abonnement zonder e-mail van KPN, die goedkoopste zeg maar).

Om email op te kunnen halen en verzenden filteren de providers de server-verzoeken op ip-adres.

Dit houdt in dat alleen mensen die aangesloten zijn op het internet via die specifieke provider gebruik kunnen maken van de pop3 en smtp servers. Dit doen ze om te voorkomen dat hun server gebruikt gaan worden om spam e.d. mee te versturen door hackers.

Er zijn wel programma's voor die dat probleem omzeilen, maar ik kan er niet zo één opnoemen. Ik gebruik ze namelijk nooit.

Cotje

Dank voor je antwoord! Het probleem is hierbij niet opgelost maar ik weet nu tenminste zeker waar het aan ligt. Ik zal eens verder zoeken en vragen naar de programma's die dit probleem omzeilen.

Groeten van Akkie7

over het algemeen word alleen verzenden geblokkeerd door providers, het ophalen gaat meestal wel.
dat verzenden tegen houden word gedaan om relaying te voorkomen om geen spam server te worden, het ophale is meestal geen probleem zolang je maar een juist gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt

probeer eens te verzenden over kpn (smtp server van kpn) en op te halen over tiscali (pop server van tiscali)
vaak werkt het dan wel

Ben pas nog bij iemand wezen 'klussen' die tiscali had. Tiscali blokkeerd ook het ophalen via POP3 vanaf andere aansluitingen.

Cotje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan