Kpn mailadressen onbereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wijzig even je bericht: Vervang je @xs4all.nl mailadres door XXXXX@xs4all.nl (staat er totaal 3x in, dus 3x vervangen).

Aan de Spam-score te zien (bijna onderaan) lijkt het dat het niet door xs4all als spam wordt beschouwd, dus het probleem zou dan m.i. hierin moeten liggen:
"Auto-Submitted: auto-generated (failure)", hetgeen helaas geen informatie geeft.

Ik vermoed dus inderdaad dat het probleem ergens in/bij een 'tussenliggende' mailserver ligt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hi Erna,

hier zit dus het cruciale punt zoals ik al vermoede.
Het probleem zit dus niet in jou pc maar in de verbinding die je maakt met het vodafone modem.

Ik zal ook jou probleem bij Ericsson op het bord leggen.

Zodra ik iets meer weet hoor je het.

[...]Het probleem zit dus niet in jou pc maar in de verbinding die je maakt met het vodafone modem.[...]

@mabureau, Erna09: Lijkt het dus op dat Erna xs4all-mail verstuurt via de mailservers van xs4all over het netwerk van Vodafone, is dat wat je bedoelt?

@Erna09: Gebruik je inderdaad zo'n hotspot modem, voor "Internet overal" over het Vodafone draadloze netwerk? En dus niet een ADSL verbinding van XS4all die je via een netwerkkabel of draadloos gebruikt?

Tijs.

Laatst bewerkt:
@mabureau, Erna09: Lijkt het dus op dat Erna xs4all-mail verstuurt via de mailservers van xs4all over het netwerk van Vodafone, is dat wat je bedoelt?

@Erna09: Gebruik je inderdaad zo'n hotspot modem, voor "Internet overal" over het Vodafone draadloze netwerk? En dus niet een ADSL verbinding van XS4all die je via een netwerkkabel of draadloos gebruikt?

Tijs.

Klopt. ik gebruik een UMTS-breedband USB-modem voor mijn laptop. De vaste ADSL verbinding van XS4all wordt vooral door mijn partner gebruikt op de pc, die heeft nergens last van.

Tsja, dit geeft een verklaring, lijkt me...

Als je vanaf een ander netwerk dan die van xs4all mail wilt versturen met als afzender XXXX@xs4all.nl, dan moet je daar aparte voorzieningen voor treffen. In ieder geval moet je niet de SMTP-server van vodafone gebruiken om mail te versturen met XXXX@xs4all.nl erin... Je zult dus de mail met afzender XXXX@xs4all via de mailserver van xs4all moeten verzenden.

Nu wordt het niet specifiek aangegeven, maar ik denk dat je met de instellingen op deze pagina de mailinstellingen goed kunt zetten.
Vooral het feit dat je voor het verzenden van mail een wachtwoord moet meegegeven (eerste plaatje, "Server voor uitgaande mail": "Voor deze server is verificatie vereist") lijkt mij een goede hint waarom het dan wél gaat werken.

Succes, en anders even bellen met de xs4all helpdesk om je mailinstellingen door te nemen. Hierbij is van belang dat je erbij vermeldt niet vanaf het xs4all netwerk de mail op te halen en te verzenden.

PS: Ik zie dat het zou moeten kloppen wat ik aangaf:
1. Hoe kan ik mijn e-mail lezen vanuit het buitenland?
* In een internetcafé via Secure Webmail.
* In een internetcafeé via de Unix-shell. U maakt, met een SSH-programma, verbinding met shell.xs4all.nl. Zie: SSH voor Windows en SSH voor Mac. Vervolgens leest u via Pine of Mutt uw e-mail.
* Als u uw eigen laptop meeneemt naar het buitenland kunt u ook uw eigen e-mailprogramma gebruiken. Let er alleen wel op dat u de beveiligde instellingen gebruikt als u ook e-mail wilt versturen.
en de link die ik gegeven heb verwijst juist naar die "beveiligde instellingen".

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tsja, dit geeft een verklaring, lijkt me...

Als je vanaf een ander netwerk dan die van xs4all mail wilt versturen met als afzender XXXX@xs4all.nl, dan moet je daar aparte voorzieningen voor treffen. In ieder geval moet je niet de SMTP-server van vodafone gebruiken om mail te versturen met XXXX@xs4all.nl erin... Je zult dus de mail met afzender XXXX@xs4all via de mailserver van xs4all moeten verzenden.

Nu wordt het niet specifiek aangegeven, maar ik denk dat je met de instellingen op deze pagina de mailinstellingen goed kunt zetten.
Vooral het feit dat je voor het verzenden van mail een wachtwoord moet meegegeven (eerste plaatje, "Server voor uitgaande mail": "Voor deze server is verificatie vereist") lijkt mij een goede hint waarom het dan wél gaat werken.

Succes, en anders even bellen met de xs4all helpdesk om je mailinstellingen door te nemen. Hierbij is van belang dat je erbij vermeldt niet vanaf het xs4all netwerk de mail op te halen en te verzenden.

PS: Ik zie dat het zou moeten kloppen wat ik aangaf: en de link die ik gegeven heb verwijst juist naar die "beveiligde instellingen".

Tijs.

Ik heb de poortnummers veranderd en het lijkt te werken.....
Zou het dan echt opgelost zijn.....? Ik heb net drie berichten gestuurd naar planet en kpn-adressen en nog niets terug gehad.
Ik houd je op de hoogte.
Alvast dank voor al je moeite.

Gegeven mijn citaat (waarbij je het 'buitenland' kunt beschouwen als 'verbonden via een ander provider-netwerk', zoals bij jou het geval) zou het gewoon moeten werken.

Overigens zou je het (negatief gedacht) ook kunnen beschouwen als onvoldoende informatievoorziening van jouw kant richting de helpdesk van xs4all/kpn, dat je (blijkbaar) niet vermeld hebt dat je mailt terwijl je niet aan het xs4all netwerk verbonden bent maar aan die van Vodafone... Sterker nog: Dat heb je ons ook niet vermeld bij je postings. Het is dat iemand begon over dat Vodafone ip-adres dat we de informatie gekregen hebben die we nodig hadden voor je probleem. Die informatie was natuurlijk ook voor de helpdesk van xs4all/kpn van belang geweest.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Gegeven mijn citaat (waarbij je het 'buitenland' kunt beschouwen als 'verbonden via een ander provider-netwerk', zoals bij jou het geval) zou het gewoon moeten werken.

Overigens zou je het (negatief gedacht) ook kunnen beschouwen als onvoldoende informatievoorziening van jouw kant richting de helpdesk van xs4all/kpn, dat je (blijkbaar) niet vermeld hebt dat je mailt terwijl je niet aan het xs4all netwerk verbonden bent maar aan die van Vodafone... Sterker nog: Dat heb je ons ook niet vermeld bij je postings. Het is dat iemand begon over dat Vodafone ip-adres dat we de informatie gekregen hebben die we nodig hadden voor je probleem. Die informatie was natuurlijk ook voor de helpdesk van xs4all/kpn van belang geweest.

Tijs.

Ik heb daar helemaal nooit bij stilgestaan. Maar vind ook dat de helpdesk zelf met die vraag hadden moeten komen. ik ben maar een simpele gebruiker met weinig inhoudelijke kennis van computers. Heel erg bedankt voor je moeite!

Groet, Erna de Graaf

Ik snap je opmerking.

Fijn dat het nu opgelost is. :thumb: Graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina, als je dat nog niet gedaan had.

Tijs.

Ik wacht nog op een verdere rectie van Ericsson, maar hoorde dat het probleem bij een selecte groep binnen Vodafone bekend is. Alleen doen zij niets aan het concrete probleem ! De spamlijsten worden maandelijks ververst dus zal ook dit adres er over een maand wel afvallen. Hoopt men dan.

Als oplossing geven ze aan een Gmail account te openen en te gebruiken voor de uitgaande mail en hier in outlook als afzender het XS4ALL adres te gebruiken.

Ik denk dat dit min of meer overeenkomt met de oplossing van dnties.

Als de oplossing van dnties werkt, dan ben ik blij dat ik bij heb kunnen dragen om het werkelijke probleem bij jou boven tafel te krijgen.

@dnties: bedankt voor het sparren; We hebben het probleem nog niet uit de wereld, maar wel een werkbare oplossing.
Aangezien het voor mij een zakelijke kwesties is en ik dus niet weet welke mails er verloren zijn gegaan, zal ik bij Vodafone nog wel even een klacht indienen.
Ik vraag me af hoeveel mensen er niet met dit door Vodafone genegeerde probleem zitten of hebben gezeten.

@mabureau: Bedankt voor de complimenten etc. In het geval van Erna was het eigenlijk vrij duidelijk, omdat de helpdesk informatie ('mailen vanuit het buitenland') voor een geoefende lezer wel een hint bevat dat hiermee (ook) andere providernetwerken in NL worden bedoeld.
[Het was m.i. slimmer geweest als ze van de titel van dat helpdesk-artikel iets hadden gemaakt als: "Hoe kan ik mijn mail lezen en versturen vanuit het buitenland of vanaf een ander provider-netwerk"]

EDIT: [Stuk over het probleem van mabureau verwijderd, want hoort niet in deze discussiedraad thuis.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Problemen met Outlook Office 2007 opgelost, KPN adressen weer bereikbaar

Mijn probleem ‘KPN adressen onbereikbaar’ leek opgelost, maar niets minder was waar. De volgende dag was ik alle berichten uit mijn postvak in kwijt. Nadat ik ze naveel moeite weer gevonden had en opgeslagen in een nieuw aangemaakt postvak2, startte Outlook helemaal niet meer op! Ik kwam allen maar in een foutenlus terecht. Uiteindelijk heeft na weken de helpdesk van Microsoft uitkomst geboden. Zij raadde me aan het programma scanpst, dat vast in Windows staat, outlook.pst te scannen. En dat werkte.

Klik op start > deze computer > menu extra> mapopties > weergave
vink verborgen bestanden en mappen weergeven aan > ok

Open C:\program Files\Common Files\System\\MSMAPI\1033 (of 1043)
Voer het bestand scanpst uit
Blader naar:
C;\documentes and settings\ (je gebruikersnaam)\local settings\application data\Microsoft\Outook\outlook(.pst)

Kies voor repareren als dat nodig is
Start de compter opnieuw op en test Outlook.

Alles doet het weer optimaal èn ik kan alle KPN, HetNet en Planet adressen weer mailen.
Om maar met een goede MKB-leus te eindigen: Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!

Erna

@mabureau: Bedankt voor de complimenten etc. In het geval van Erna was het eigenlijk vrij duidelijk, omdat de helpdesk informatie ('mailen vanuit het buitenland') voor een geoefende lezer wel een hint bevat dat hiermee (ook) andere providernetwerken in NL worden bedoeld.
[Het was m.i. slimmer geweest als ze van de titel van dat helpdesk-artikel iets hadden gemaakt als: "Hoe kan ik mijn mail lezen en versturen vanuit het buitenland of vanaf een ander provider-netwerk"]

EDIT: [Stuk over het probleem van mabureau verwijderd, want hoort niet in deze discussiedraad thuis.]

Tijs.

@erna09: Wat je zojuist gemeld hebt is het oplossen van bestandscorruptie, en heeft niets te maken met je originele probleem. Per slot van rekening worden de mailaccount-instellingen niet in het .pst bestand opgeslagen maar in de registry.

Scanpst.exe is al meermalen gebruikt hier in het forum bij dergelijke gevallen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan