KPN Modem functioneerd niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

lonelydragonfly

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Beste lezers,

Ik heb thuis een modem staan van KPN, de experia box.
Nu ligt sinds maandag het internet eruit voor 1 pc (ethernet) en 3 laptops (2 Wifi, 1 ethernet).
Maar 1 telefoon en een Ipad kunnen nog wel op internet via WIFI.
Ook TV werkt nog wat ook over dit modem gaat.

Natuurlijk heb ik geprobeerd het modem opnieuw op te starten en te resetten, zonder geluk.
Ook kan ik de gateway niet benaderen om in het modem te komen (error 404 bij google chrome, "kan deze webpagina niet laden" bij IE)

KPN al gebeld, kan me niet helpen, zeggen dat het aan hun kant allemaal goed is. En hebben me een expert team aangeraden van €45,- per half uur.

Iemand ervaring, ideeen?

M.v.g. en alvast bedankt

De V8 zeker !?

Log even in op de box en verander even het kanaal nummer bij de WLAN settings en kijkt of het weer werkt.

Wat Terrarabo zegt kun je inderdaad testen [dit lijkt mij ook het geval] en anders even kijken in de [meter]kast waar bij jou het internet binnen komt kijken of de lampjes nog branden/ draden niet kapot gegaan zijn..

nog een laatste tip.. ga weg bij KPN ;)

Inloggen op de box was dus niet mogelijk, lees: "Ook kan ik de gateway niet benaderen om in het modem te komen (error 404 bij google chrome, "kan deze webpagina niet laden" bij IE)"

Maargoed, het is nu tijdelijk opgelost door een ander modem te plaatsen, maar is nog steeds vreemd dat deze opeens zulk gedrag laat zien.

Over de tip van het weggaan bij kpn, daar zijn mijn huisgenoten het niet mee eens, ze schijnen wel fijne tv te hebben.

welke gateway is er aangesloten op de Experia en probeer je die gateway draadloos of verbonden met een ethernet-kabel te benaderen of begrijp ik je verkeerd en staat er geen router op de Experia aangesloten? Sowieso bedraad op de gateway de modem proberen te benaderen en configureer je ethernet adapter (deze in je pc dus, voor alle duidelijkheid) met een vast Ip-adres dat buiten de scope ligt van de adressen die je gateway of modem uitdeelt.

Scherp contrazoom.
Wellicht probeert TS draadloos in te loggen op de box en dat gaat inderdaad niet.
Niet aan gedacht, thanks !!

De gateway is gewoon de standaard gateway verkregen van "ipconfig /all".

Ik heb zowel met ethernet kabel als via WIFI het modem (de experia box) geprobeerd te benaderen.

Er zit geen router of dergelijks tussen, direct naar het modem dus.

dank je Terrarabo. Toch nog een vraagje, welk adres zie je als gateway via een ipconfig/all, een 169.xxx.xxx.x of een correct adres (zoiets als 192.168.xxx.xxx)?

Het IP adres was het correcte adres dat ik daarvoor ook al gebruikte om instellingen te doen (192.168.2.254 ofzo)

Maar goed nieuws, ik had een collega die hetzelfde modem had, die geprobeerd, die werkt en nu hebben we een nieuwe gekregen van KPN.
Bedankt allemaal, weet nog steeds niet waarom hij er opeens mee ophield maar het is nu opgelost.

Nog even ter info want het KPN forum zelf staat vol met WiFi problemen. Had van de week eindelijk een eerlijke KPN medewerker aan de telefoon en die confronteerde ik met alle topics op hun eigen forum met de vraag of het wel bekend is bij hun en wat er aan gedaan wordt.
Hij erkende dat ze weten dat er erg veel problemen zijn met de V8 en er komt binnenkort een Firmware update die het één en ander moet verhelpen. Huidige versie is 02.00.122 V2 en kan je zien links onderaan als je inlogt op je Experiabox. Zo kan je in de gaten houden of de update al is doorgevoerd maar kan nog even duren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan