krachtige laptop traag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mwah, je kan het doen. Dan benut je al je geheugen maar het scheelt ongeveer 700 mb. Ik heb zelf een laptop van acer met 2 gb en draai heel prettig op xp. Das qua hoeveelheid genoeg. Daarnaast zijn de meeste drivers ook voor de 32 bit en werkt het waarschijnlijk dus beter. De drivers van je HDMI poort zitten als het goed is bij de drivers van je gpu. Ik heb een DVI en een VGA poort en die zitten beide op de gpu driver. DIe van het mobo zitten er alleen op voor de ethernet kabel en misschien nog wat andere functionaliteit.

Je verliest geen 2gb!. Je verliest maar 700 mb max door 32 bit te gebruiken. Je kan namelijk maximaal 3.3 gb ram benutten met 32 bit

Van xp wel ja. Met vista niet. Windows 7 weet ik niet. Dat moet ik nog eens uitzoeken.

Ik heb nu een paar maanden Windows 7 draaien op een Laptop en kan vanuit die ervaring zeggen dat Windows 7 al stukken beter is dan Vista, maar is op het punt van performance nog steeds niet zo goed als XP.

en zou ik Windows 7 kunnen installeren, één die werkt tot dat de officiële uitkomt. En met werkende drivers, op de site van Acer staan er enkel voor Vista

Volgens mij werken de Vista drivers niet onder Win 7. Nadat ik Win 7 op mijn laptop had gezet kon ie de driver voor de grafische kaart niet vinden. Toen heb ik de Vista driver (die wel voor deze kaart bestond) geprobeerd, maar die werd niet geaccepteerd door Win 7. Toen heb ik de XP-driver geprobeerd en tot mijn verrassing :shocked: werd die wel geaccepteerd en daar werkt Win 7 nu vrolijk mee.

Tegen de tijd dat Win 7 officieel wordt uitgebracht denk ik dat dat driver probleem wel zal zijn opgelost en dan zou het inderdaad een goed alternatief voor Vista zijn.

Waar ik nog wel enorm tegenaan zit te hikken ik het vreselijk hoge bedrag dat ze voor Win 7 gaan vragen.

Daarom kijk ik met verlangen uit naar het Google-besturingssysteem dat er aan gaat komen. Gratis (of heel goedkoop) en vermoedelijk razend snel.

maar ik heb rondgekeken en de meeste drivers vind ik terug die win7 compatible zijn dus is mijn vraag nu, kan ik Win7 op de partitie waar vista staat geinstalleerd installeren, vista eraf en mijn bestanden op de andere partities behouden?

Tja, dat zou moeten kunnen. Ik zou wel alle data op een externe HD of zo veilig stellen, de C; formateren en en een clean install van Win 7 doen, om er zeker van te zijn dat alle Vista-delen echt weg zijn. Als je dat niet doet zal Win 7 overigens een upgrade van Vista naar Win 7 uitvoeren. Maar wat je ook doet, stel eerst alle zaken die belangrijk zijn veilig op een externe HD.

de clean install, is dat dan de RC versie?

en kan ik niet gewoon alles eerst naar mijn 2de hdd verschuiven ( D schijf) en Win 7 installeren op 1ste schijf en dan bestanden terug in goede mappen zetten

Laatst bewerkt:
Ja, de Win 7 RC-versie (is de enige versie die nu beschikbaar is) op een geheel lege C: partitie.
Over die D:
Al;s je die zelf aangemaakt hebt, dan kan je hem inderdaad gebruiken als partitie om zaken te bewaren. Ik zou er geen volledige kopie van de C:-partitie van maken, want dan wordt het wat verwarrend met twee besturingssystemen, alhoewel dat natuurlijk wel kan, dan krijg je een dual boot. Bovendien, als je de D: overschrijft door de C: , met bijv. Ghost, ben je alles kwijt wat daar stond.

Maar even terugkomend op de D:
Als die al bestond toen je de laptop kreeg is dat waarschijnlijk de backup/restore partitie en als dat zo is moet je ff uitkijken. Die kan gebruikt worden door het systeem.
Bovendien kan een HD altijd kapot gaan en dan ben je alles op de D: ook kwijt. Daarom is het altijd beter om waardevolle zaken op een externe HD of USB-stick of zo te zetten.

En download Win 7 RC van de officiele Microsoft web site,, anders heb je grote kans dat ie niet werkt.

Dus:
- alles wat je veilig wilt stellen op een externe HD
- C: formatteren (ik weet eerlijk gezegd niet meer of de Win 7 RC install ook de mogelijkheid biedt om partities te formatteren, anders zal je dat met een XP-install CD moeten doen)
- Win 7 installeren op C:

Laatst bewerkt:
maar het is geen restore partitie, het is een 2de hdd, want mijn laptop heeft 2 hdd's

dus alles naar mijn 2de hdd, win 7 installeren en dan terug zetten? 2de hdd is 320GB en 1ste 500 GB

Wat bedoel je met "Alles"?

Ik neem aan de map "Mijn documenten", foto's, muziek .e.d.?
Vergeet ook niet de Favorieten en de mail (exporteer je mailaccountgegevens + de mailberichten zelf).

jaaa, setup bestanden van bepaalde programma's etc, foto's enzovoort, geen program files of windows elementen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan