Krakend en haperend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamefreak23

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Berichten
543
Hallo,
Ik heb nu al iets van 3 dagen last van mijn geluid dat erg kraakt en hapert.
Al vanaf het moment dat ik de laptop opstart en dan bijvoorbeeld Spotify of YouTube opstart, dan begint het haperen al.
Het probleem komt ook voor in spellen (zoals GTA IV, Cities: Skylines etc.).

Acer Aspire AS7551G-5821
AMD Phenom II N970 Quad-Core Processor 2.20 GHz
6 GB RAM
Windows 8.1 Enterprise

Heb al geprobeerd de kwaliteit van het geluid te veranderen, maar dat wil niet werken.
Bekijk bijlage 235283
Bekijk bijlage 235285

Het gebeurd ook meestal als ik grote websites, zoals Facebook en Tumblr, wil laden. Als ik dan muziek heb aanstaan gaat dat al snel kraken en haperen.

Wat kan ik doen om dit weg te laten gaan?

Bij voorbaat dank
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probleem is nog steeds niet opgelost, en het word alleen maar erger.

Programma's die draaien op het moment:

Steam die ongeveer 120MB gebruikt
Spotify die ongeveer 160 MB gebruikt
Chrome die ongeveer 400 MB gebruikt

~10% Processor gebruik
35% Geheugen gebruik
0 - 10% Schijf gebruik
0% Netwerk gebruik

Malwarebytes en Avast vinden niks qua infecties.

Ik gebruik de proefversie van Avast Internet Security, die ga ik nu terug draaien tot de Free versie, kijken of dat verschil maakt.

Maakt trouwens niet uit of ik mijn koptelefoon gebruik (Razer Chroma 7.1) of mijn stereo mix (Realtek), allebei kraken en haperen.
 
Laatst bewerkt:
Zelfde (denk ik?) probleem hier, haperend en af en toe krakend geluid, erg irritant als je een film o.i.d. aan het bekijken bent, ook hier met windows 8.1, alle drivers zijn up to date, pc is een Dell XPS 17. Al van alles geprobeerd, herstelpunten terugzetten, soms succesvol, uiteindelijk weer problemen, malware verwijderd, niets lijkt te helpen.
 
@Dre1964
Voor mij lijkt het verholpen door Avast! Internet Security (de betaalde versie, had ik een proefversie van) uit te schakelen en terug te zetten naar de gratis versie. Misschien helpt het bij jou ook om een actieve virusscanner uit te zetten/niet meer actief te laten draaien?
 
Geprobeerd, ik gebruik E-Set NOD, helaas zonder resultaat, nog een keer een en ander uitgeschakeld in de opstartprocedure, ook nu nog geen goed resultaat, het probleem zat er ook zo zonder aanwijsbare reden in......
 
Ja, het zomaar komen van dit probleem had ik ook, maar zoals gezegd, was opgelost toen ik de AV terugdraaide naar de gratis versie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan