Krakend geluid in games

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mastermind1

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2011
Hallo Helpmij!

Ik heb recent een nieuwe installatie gedaan van Windows 7 x64 Ultimate en ik heb nogal wat probleempjes met het spelen van games. Het probleem is dat het geluid bij games van slechte kwaliteit is, en nog erger, erg 'kraakt'. Dit komt zowel voor op mijn Logitech X-230 die op mijn moederbord zit aangesloten, als op mijn Logitech G35 headset die via USB zit aangesloten en tevens eigen drivers heeft.

Ik heb het alleen met het spelen van games, niet bij het afspelen van video's of muziek.
Ik heb zowel de realtek drivers van de website van mijn moederbord, als van de website van realtek zelf geprobeerd. De laatste drivers van mijn G35 zijn ook geinstalleerd. Ik heb geen extra geluidskaart, maar gebruik gewoon de geinteregeerde set van mijn moederbord.

Om er zeker van te zijn dat het geen probleem is met codecs heb ik ook het volledige K-Lite codec pack geinstalleerd. Helaas heeft niets dusver gewerkt.

De paar threads die ik op Google kan vinden lopen dood.

Enige hulp wordt zeer gewardeed!
Alvast bedankt!

Mastermind

heb je je cd van je moederboard niet meer??
daar staat de chipset driver wel op

Jawel, die heb ik nog wel, maar zijn die drivers niet outdated vergeleken met deze?
Ik heb de CD overgeslagen en ik heb de Realteks en Fresco drivers van de website geinstalleerd.

Update: Ik heb op de CD gekeken, en daar staan dezelfde, maar oudere versies van de drivers op de website op.

Ik heb de INF driver geinstalleerd, deze was inderdaad voor de chipset, maar het probleem is niet opgelost.

Ik heb nog een aanwijzing: Als ik video's van bijvoorbeeld review websites afspeel (zoals trailers etc) dan is het geluid normaal als het filmpje niet fullscreen is. Echter zodra ik fullscreen krijg ik hetzelfde probleem als bij games.

What the flying printers??!!

Update: Ik heb net opgemerkt dat tijdens het spelen van de fullscreen video van Diablo 3 in het recente tweakers artikel interrupts oppeens 32% CPU inneemt.

Hallo,

Ik heb zojuist de kabel van mijn front jacks uit mijn moederbord gehaald, en het probleem is opgelost. Ik weet niet waarom, en het was maar een gokje in de verte maar alles doet het nu naar behoren, de PC hoefd niet opnieuw geinstalleerd te worden.

Heel erg bedankt voor de reacties en hulp zover!

Mastermind: een aantal van jouw berichten heb ik samengevoegd in één bericht. Dit houdt de topic schoon.
Beter is het laatste bericht aan te passen met de knop "bericht aanpassen".

Succes verder, Jackall

Laatst bewerkt door een moderator:
Laat maar, negeer het vorige bericht.
Ik heb het probleem nog steeds, het was alleen voor vijf minuten weg?

Net voordat ik mijn vorige bericht stuurde deed hij het oppeens weer, alhoewel dat nu weer niet het geval is.

Wat is dit toch een raar probleem! Hoe komt dit in godsnaam?

Hallo daar,

Ik heb zoiets hetzelfde maar dat is niet alleen bij games maar ook bij muziek en films
Er is volgens mij niets aan de hand want voordat ik dit probleem had, had ik het nog niet.

Het is zo gegaan:

Ik was op een dag al mijn geinstaleerde drivers (deze was door de fabrikant zelf geinstaleerd) aan het updaten en installeren
De instalaties verliepen goed
Maar nadat ik die van de Audio heb Geinstaleerd begon het kraken in films , muziek en Games.

Ik heb daarna de update weer verwijderd en heb er nog steeds last van.
Regelmatig lijkt het of de geluid een paar seconden blijft hangen terwijl de film / muziek / game gewoon doorspeelt.

Ik heb Windows 7 Home Premium 64 bits
De merk is Dell Inspiron 1545
Mijn processor is Pentium(R) Dual-Core CPU
En de Audio wordt geregeld door IDT High Definition Audio CODEC

Volgens mij ligt het niet aan de moeder bord
En volgens mij is er iets fout gegaan met de update

Groetjes Pablo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan