krakende speakers!

Status
Niet open voor verdere reacties.

blondje1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2003
2 maanden geleden hebben wij een PC bij LIDL gekocht. Al snel bleek dat na 1/2 uur het geluid uit de speakers ging vervormen en blikkerig werd. Uiteindelijk is de PC opgestuurd naar Targa in Duitsland, en gerepareerd.

Afgelopen maandag zijn wij aangesloten op kabelinternet. Als wij nu de pc aanzetten, gaat alles goed tot het moment dat we een gebruiker aankiezen (XP). De speakers beginnen te kraken, en dit stotp niet meer. We hebben al een all-in-one driver gedownload en een andere geluidsdriver (op aanraden van Targa), maar niets helpt.

Wie weet hoe we van dat vreselijke gekraak af kunnen komen?

Het gaat om interne speakers, hiermee bedoel ik dat ze niet via een kabel zijn aangesloten via de achterkant van de pc?

JE zou even na moeten vragen wat ze gerepareerd hebben. En laat dat hier is weten.
Want ze hebben het wel gedaan voordat je op de kabel ging. Als dat het geval is denk ik dat je sluiting hebt gemaakt.

Heb je de mogelijkheid om een andere set speakers te proberen? Wat je ook kan doen is de speakers proberen op je stereo, hiervoor heb je wel een verloop plugje nodig of anders op een discman ed. Hiermee kan je dus testen of het aan de speakers ligt of aan de geluidskaart/driver

Je weet dus niet wat ze gefixt hebben?

Ze hebben het moederbord vervangen .... het ligt niet aan de speakers, we hebben er al andere aangehangen en dan kraakt het ook als een gek.

En zit de PC wel aangesloten op een geaard stopcontact, want juist dit soort dingen wil nog wel eens voorkomen als dat niet het geval is.

Ja, het stopcontact is geaard .. zucht, lastig he. Ik ben er ondertussen doodmoe van en gooi de pc het liefste het raam uit!!

Vermoed toch dat het een driver probleem is, immers de speakers beginnen pas te kraken na het aanmelden (=drivers laden).
Heb je enig idee wat voor een hardware er allemaal in de pc zit??

Download anders eens Aïda32 en kijk wat die vindt in je pc, met name moederbord en geluidskaart zijn in dit geval interessant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan