kranten layout

Status
Niet open voor verdere reacties.

jappertjeh

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
Ik wil voor iemand een soort krant drukken, op A3 formaat. Het word zeg maar 1 A3 pagina bedrukt zoals een echte krant, dus aan alle zijden. Ik heb 4 bladzijden in word staan, maar ze moeten op de goede volgorde. Nu is het nog 1 A3tje maar ik wil ook echte kranten gaan maken, waarin de layout dus helemaal anders wordt. Ik hoop dat jullie het nog begrijpen. Mijn vraag is dus hoe ik de layout van een krant krijg.

Tja, of Office Word daarvoor nu het meest geschikte programma is?
Heb je geen Office Publisher tot je beschikking?

ja wel, heb ik ook. Ik post het bij word omdat dat het normale tekstverwerkingsprogramma is, geen idee hoe ik het zou moeten oplossen. wat zijn je suggesties voor publisher dan?

Het klinkt misschien afgezaagd, maar............ simpelweg creatief zijn. In Publisher voeg je afbeeldingen / teksten etc. etc. zodanig op een vel pappier dat wanneer jij mij bijvoorbeeld de voorpagina van een krant van vanochtend geeft, ik deze in enkele minuten in Publisher heb nagebootst.
Het is slechts een kwestie van vakjes maken in Publisher.

In Word gaat het ook wel lukken, maar mijn ervaring met Word en Publisher leerde mij dat het verschuiven van de 'kolommen' in Word moeizamer is dan in Publisher. Het heet ook niet voor niets 'Publisher'. Los daarvan natuurlijk de vele voorgebakken sjabloontjes.

Laatst bewerkt:
ik snap ook wel hoe ik die plaatjes enzo moet indelen, zo slim ben ik nog wel. wat ik wil weten is hoe ik pagina's zo indeel dat ik op printen druk en het er als krant uitkomt, dwz goede pagina's naast elkaar enz.

Beschik je over een A3 printer die ook dubbelzijdig kan printen?

ja, ik moet het alleen aanleveren en dan zorgt de drukker voor het drukken.

OK, dan is het simpel, Publisher 2007 heeft een heleboel buildin sjablonen voor kranten (enkele tientallen).
Start Publisher en typ in het zoekvak van sjablonen "krant". Je krijgt ze allemaal te zien. Vind je daar niet wat je zoekt dan kun je nog via datzelfde zoekvak online bij Microsoft gaan shoppen naar andere sjablonen.

ik heb office 2003 en als ik bij sjabloon "krant" typ krijg ik er niks uit, behalve wat onzinnige resultaten..

Zie hoe wonderschoon de sjabloontjes in 2007 zijn. Mogelijk een stimulans om 2007 aan te schaffen? Ben je ook online gegaan met 2003?

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    86,1 KB · Weergaven: 1.014
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan