krassend geluid bij het branden met Nero

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Een vriend van mij wil met Nero een cd-rom met muziek branden. Het gaat hier om een P II met Windows 98 en een vrij nieuwe brander. Het origineel is gaaf en onbeschadigd. Ook wil hij een gave cd-rom met toespraken branden. Idem dito. Is dit een bekend probleem en wat is er aan te doen?

sgrav000

je geeft (veel te) weinig informatie:

hoe brandt hij ...... on the fly of middels een naar de hdd weggeschreven bestand ?

heeft hij opties ingesteld (volume, ed.) of brandt hij recht toe recht aan (standaard)

welke Nero, 5 of 6 ?

Laatste (Nero) drivers geinstalleerd ?

Heb ik iets gemist?
Wat is nou het probleem eigenlijk? :confused:

Geplaatst door Paul-RT
Heb ik iets gemist?
Wat is nou het probleem eigenlijk? :confused:

Topictitel: "krassend geluid bij het branden met Nero".
Het probleem is dat bij branden met Nero een krassend geluid ontstaat, denk ik dan.

Als je de muziek van schijf af speeld heb je dan ook een krassend geluid.

krakend geluid

Sorry. Ik heb in de gaten dat ik onvolledig ben geweest!
Ik zal morgen genoemde vriend spreken. De vragen die Pasja heeft gesteld heb ik hem reeds gemailed maar ik heb daarop nog geen antwoord ontvangen. Wat de vragen van Paul-RT, buffy en humpe betreft: het gaat om een krakend geluid (ik zeg krassend maar hij zei krakend) bij het afspelen van de kopie.
Ik zal jullie berichten zo snel als ik meer weet.

sgrav000

Laatst bewerkt:
krakend geluid bij afdraaien kopie

Voor Pasja heb ik de volgende antwoorden gekregen:
hoe brandt hij ...... on the fly of middels een naar de hdd weggeschreven bestand ? van cd naar cd

heeft hij opties ingesteld (volume, ed.) of brandt hij recht toe recht aan (standaard) standaard

welke Nero, 5 of 6 ? 5

Laatste (Nero) drivers geinstalleerd ? nee

Hopelijk kun je hier wat mee.

sgrav000

als hij een "redelijk nieuwe brander" heeft en NIET de laatste drivers, dan is denkbaar dat Nero de recorder niet echt goed herkent en mogelijk instellingen hanteert die "erbij in de buurt komen".

De laatste versie van Nero downloaden is wellicht zo handig : 5.5.10.56

Hoe gaat het branden met die versie........?

t.a.v. sgrav000 : mailen op dit forum is een minder handige optie : mensen met soortgelijke problemen kunnen dan niet meelezen (of in de database zoeken) en mogelijk zijn hier aangedragen oplossingen ook toepasbaar voor andere "probleemhouders".

Laatst bewerkt:
"mailen"

Pasja, bedankt voor jouw antwoord.

Dat "mailen" snap ik even niet. Als je refereert aan mijn "berichten" dan bedoel ik daarmee dat ik in het forum reageer zodat iedereen het kan lezen.

sgrav000

Dan ben ik even het spoor bijster geweest want ik dacht dat jij bedoelde dat jij mij "letterlijk" gemaild had. Ik heb jouw bericht gewoon niet goed (genoeg) gelezen, excuses! (Ik neem mij telkens weer voor de berichten heel goed te lezen, maar zo nu en dan gaat het toch nog wel eens mis................. :( )

krakend geluid

Het probleem is opgelost. Deze vriend heeft de computer geformatteerd en er W ME opgezet. Bovendien de zaak met de Windows Update cd-rom zover mogelijk bijgewerkt (feb 2004). Bij het afspelen geen gekraak meer. Nerao er opnieuw opgezet. Er klinkt nu geen gekraak meer. De vraag is en blijft dus of dit met WMP, nieuwe driver cd-rw of herinstallatie Nero te maken heeft.

Dank voor het meedenken

sgrav000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan