Kratradio bouwen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mee

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2012
Hallo,

Ik heb dus beslist een kratradio te bouwen.

Nu enkele vragen.

1.http://www.nl.neck.be/produkt/produkte.mb1?fh_url=fh_eds%3D%25c3%259f%26fh_secondid%3D152575113%26fh_lister_pos%3D7%26fh_location%3D%252f%252fnm%252fnl_BE%252f%2524s%253dspeakers%255cu0020jvc%252fproduct_fh__brand%253dJVC%26fh_refview%3Dsearch&pcon=pr&welt=default dit zijn de speakers die ik zou willen gebruiken.Brengen deze genoeg volume aan m'n krat ? als je kijkt bij meer info zie je vermogen,...

2.http://www.medion.com/be/nl/electronics/prod/MEDION%C2%AE+LIFE%C2%AE+P62025+autoradio/50038695A1 Dit is de autoradio die ik zou willen gebruiken.Kan ik daarop de boxen aansluiten?Ik heb een 12v adaptar van één of ander toestel geeft deze genoeg kracht zodat de radio niet uitvalt op volle volume.

3.Als ik enkel de autoradio,boxen,12v adaptar gebruik gaat alles dan mooi,volume,geen stroom tekort?,...

4.Als ik erin slaag het krat bodem vrij te maken,dan heb je nog zo van die dingen aan de zijkant. hoe verwijder je die ?

5.Word het boeltje niet te warm ? moet er een zekering fzo tussen

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.Want thuis staan ze al niet achter het ideé dus zal ik niet teveel vragen :/

MVG:Mee

Laatst bewerkt:
Waarom wil je de bodem of zijkant verwijderen? lijkt me juist de essentie van een krat radio. Overigens zijn er ook nog goedkopere alternatieven voor die radio, maar is afhankelijk wat je er allemaal in wil hebben natuurlijk.

Qua voeding is het een beetje moeilijk te zeggen, het hangt natuurlijk sterk af van het vermogen die je voeding kan leveren. Dat zal toch een flinke moeten zijn (5A ruw geschat, misschien beetje meer/minder) . Je hebt bovendien waarschijnlijk een converter nodig om de stroom in je autoradio te krijgen. Die moet je kopen of zelf solderen.

Hye,

bedankt voor de reactie's :d

@wampier: Die radio kan ik 2dehands van een vetrouwbaar persoon kopen voor 20euro. Dus dat zit wel goed.
De zijkanten blijven de bodem moet er uit.Zodat er voldoende plaats is om alles erin te proppen :)
De bodem moet er tevens uit om het aftedichten zo creer je een klankkast :)

Ik vroeg me dus af Hebben de speakers genoeg volume om het toch wel luid te zettten.
Kan ik die radio aansluiten op een 12v Adaptar die 2 kabels heeft.Moeten er zekeringen tussen (vraag me neit wat een zekering is)
Of ook maar iets anders ? op adaptar staat dit:: input230v/ac 50 hz----output12v/dc 300ma

groeten jason

Laatst bewerkt:
300mA = 0,3A dat is bij verre niet sterk genoeg om het geheel aan te sturen. Je krijgt er de radio wel mee aan, maar de uitgangen aansturen daarmee gaat niet lukken.

In principe werkt een radio inderdaad op 2 draadjes, maar de voeding moet wel voldoende zijn. Hoe luid dit alles is is sterk afhankelijk van de ruimte etc. Het is meer dan luid genoeg voor buiten op een barbecue. Probeer je toch wat verder in te lezen ook. de hoeveelheid stroom waarmee je gaat werken is toch behoorlijk.

beste,

dus ik heb geen versterker fzo nodig want die in de radio is sterk genoeg.
Maar ik zal een andere adaptar moeten hebben en dan kan ik alles aansluiten ?
exclusive boxen

hye,

heb even het artikel gelezen is eigelijk de basic maar toch bedankt!

Is toch niet zo simpel hé.

Ik heb enkele forums afgelopen en vond wat nuttige ideén.

Dus voor info over speakers,radio zie eerste topic.

Ik heb dus het idee gezien om in men krat een ingebouwde voeding te gebruiken.
Ene voor binnenhuis velen gebruikten daar een pc voeding voor.
Ik vroeg me dus wel af als ik men krat je heb.
Daar mijnen radio en 2 speakers insteek
De speakers op de radio aansluiten.
Een pc-voeding wel genoeg zou leveren.
En misshien wat meer info over die radio das zo'n stekker met 8 pinnen
ik hoor et graag

PC-Voeding kan, maar is ongereguleerd. Eigenlijk moet je daar (minstens) een condensator mee in serie zetten. Nu als je voor het eerst met dit soort dingen aan de slag gaat is het niet extreem kritiek, maar houd in het achterhoofd dat het niet een ideale oplossing is. Vermogen is het probleem niet met een PC voeding, maar het is niet "schoon". Het werkt wel vaak goed genoeg als je de kleine problemen voor lief neemt.

Als het goed is heb je 2x8 connector, of 1x8 en drukpluggen. Aan de stroom connector zitten een gele, rode en zwarte draad, meestal ook blauw.

Afhankelijk van waar je kijkt is de zwarte draad rechtsonder, rood/geel erboven en rood/geel twee stappen naar links van zwart. Normaal gesproken zijn dat de stroomkabels die je nodig hebt.

Kijk eens op *knip* , hier hebben ze leuke setjes en er word zelfs een handleiding mee geleverd waar veel handige tips instaan

Laatst bewerkt door een moderator:
@spark55: Welkom op Helpmij..;)

Met deze toevoeging van je gaat er nu een slotje op dit topic.
Volgens de huisregels,waar je zojuist mee akkoord gegaan bent,mogen topics ouder dan 3 maanden immers met rust gelaten worden.
Tevens de link verwijderd aangezien deze commercieel is en dat is niet de opzet van dit topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan